• skåne tjej

Hur är en akademiker?

Startar tråden lite allvarligt men mest med glimten i ögat efter att ha följt en tråd i känsliga rummet om akademiker vs bönder.

Vad tycker du kännetecknar en akademiker och skiljer sig de åt beroende på var de läst?
    Är man akademiker om man "bara" läst på högskola och då till förskolelärare eller sjuksköterska?

• Svar på tråden Hur är en akademiker?
  • Micke54

180 HP med examen sen är du akademiker även fast några är skitnödigare än andra :)

• skåne tjej
    Thursday skrev 2009-10-18 21:29:59 följande:
    Nej, sjuksköterskor är inte akademiker.
    okej, varför inte?
  • Micke54
    Thursday skrev 2009-10-18 21:29:59 följande:
    Nej, sjuksköterskor är inte akademiker.
    Här var det en skitnödig en
  • skåne tjej

JAG är BÄST skrev 2009-10-18 21:29:22 följande:

Å, super gör dom med
    Jo det kan gå vilt till i studentkorridorerna... hehe
  • sinner or saint

Akademiker är typer som studerar, men inte vet ett dugg egentligen...

Akademiker är också de som varit dryga sommarjobbare hos oss, och högfärdigt undrat varför man inte vill mer med sitt liv och tämligen prisar att låna närmare halvmiljonen till att utbilda sig till något man inte får jobb inom.
    Grattis alla akademiker, ni har skulder och antagligen inte ett jobb.
    Jag är industriarbetare med högsta lön, och lever gott

• Thursday

skåne tjej skrev 2009-10-18 21:32:13 följande:

okej, varför inte?
    Därför att när man diskuterar "akademiker" menar man oftast personer med lång, i huvudsak teoretisk utbildning och det har inte sjuksköterskor?
  • Micke54

sinner or saint skrev 2009-10-18 21:36:41 följande:

Akademiker är typer som studerar, men inte vet ett dugg egentligen... Akademiker är också de som varit dryga sommarjobbare hos oss, och högfärdigt undrat varför man inte vill mer med sitt liv och tämligen prisar att låna närmare halvmiljonen till att utbilda sig till något man inte får jobb inom. Grattis alla akademiker, ni har skulder och antagligen inte ett jobb. Jag är industriarbetare med högsta lön, och lever gott
    Det har inte de flesta industriarbetare idag heller, ett jobb alltså. Men det är ju tur att många vill bli akademiker annars hade garanterat inte du ditt jobb att gå till.
Svar på tråden Hur är en akademiker?