• Belza88

Första pergo kuren idag...några fler?

Ja som sagt, idag ger jag mig på första pergo kuren!:)
    Tänka kolla om de finns några fler som är inne på första kuren och är lika taggad och nyfikena som jag på om det kommer ge något resultat.
    skulle vara kul om man kunde följas åt:)

• Svar på tråden Första pergo kuren idag...några fler?
  • Blubban82

Hej!!
    Jag tog min första pergokur i veckan och på tisdag ska jag gör vaginalt UL för tt se om det hänt nåt i äggstockarna!! Är supernervös....

• Belza88

Heej!!:)
    jahaa okiii. ja jag förstår verkligen att du är super nervös..hi hi men vi får hålla tummarna på att de har gått åt rätt håll:)
    Får jag vara nyfiken och fråga hur länge ni har försökt?
    Du som har ätit dom kanske kan dela med dig om du har haft några biverkningar av pergo? /MVH

• Hjärtat längtar

hej
    jag började min kur för exakt en vecka sen idag. Jag fick jättemycket huvudvärk oah har haft det typ hela veckan. Vi har försökt i 20 månader hur länge har ni försökt?

• Blubban82

Vi har försökt i ett år nu ungefär...vet att det inte är så länge, men eftersom jag väldigt oregelbunden mens så sökte vi hjälp och fick då konstaterat att jag har PCO. Så då blev jag insatt på först provera för att få mens och nu då Pergo för att få ägglossning... vid sidan av detta har vi även påbörjat en utredning för att se att det inte är något annat fel... Känns såå skönt att få hjälp nu och jag hoppas såå att det går vägen!!

Hmmm...har nog inte haft så mycket biverkningar.... Lite illamående och yrsel och lite ont i magen, men annars inget!!

Ska ni göra vaginalt UL för att kontrolleraresultatet??

Kramar

• Belza88

GreenGal: okej ni har alltså försökt ganska så länge nu.
    Men skönt att det finns hjälp man kan få.
    Usch usch för biverkningar! inget jag ser fram emot precis!
    Vi har försökt i drygt 18 månader. hmm
    Ni har varit på undersökningar och så och inte hittat några hinder eller?

• Belza88

Blubban82: okej. Det är samma här,har också väldigt oregelbunden mens, men sist jag var inne på undersökning så kunde han inte så några tecken till PCO, så vet inte alls vad det kan bero på!
    Okej ni har alltså inte gjort några tidigare undersökningar?
    japp blir vaginalt UL för att se om de har funkat som de ska. Lika dant för dig?
    Mmm jag håller med om att det är otroligt bra att de finns hjälp man kan få..:)
    ååå jag längtar något otroligt!!!hi hi
    håller tummarna för er!

Kramar!

• Blubban82

Hej hopp "Pergisar"!!

De undersökningar jag gått igenom har varit UL av äggstockarna samt blodprover (som visade på en hormonavvikelse). Utifrån det fick jag hormoner utskrivna... Nu väntar ytterligare blodprover samt spolning/röntgen av äggledarna. Dessutom har min sambo lämnat spermaprov.

Vi vill så gärna ha en bebis och längtar så... Som sagt är det vääldigt skönt att ha fått hjälp, men det är ganska påfrestande att vänta på provsvar osv också...

Har någon av er gjort spolning av äggledarna?? Är lite nervös för det...

Wiii...i morgon ska jag kolla om det är något ägg som växt till sig...Har lite ont i "tjtjmagen" och i ryggslutet, ungefär som mensvärk + att jag fått mer flytningar...Så man kan ju alltid hoppas ;)

Håller tummarna för er med!!!!

• Sahana

hej här är en till, jag skulle ha tagit min första tablett i min första kur i går. Men av någpn oförklarlig anledning så backade jag ur.. Jag vågade inte ta den.. Just nu vet jag varken ut eller in.. mkt konstiga tankar i huvudet..jag som var så lycklig att vi fått hjälp.

• YouILove

Hej hopp!

Har också ätit första kuren den här månaden. Än så länge har jag inte känt av någon biverkning alls men det är klart, vet inte om jag får någon ägglossning heller Inne på CD 17 idag, väntar med spänning...

• YouILove
    Sahana skrev 2009-10-19 16:45:09 följande:
    hej här är en till, jag skulle ha tagit min första tablett i min första kur i går. Men av någpn oförklarlig anledning så backade jag ur.. Jag vågade inte ta den.. Just nu vet jag varken ut eller in.. mkt konstiga tankar i huvudet..jag som var så lycklig att vi fått hjälp.
    Man ska inte göra någon som inte känns bra! Det kommer alltid fler månader.
    Vad är det du funderar på/är orolig för?
Svar på tråden Första pergo kuren idag...några fler?