• Rödaskor

ont i magen under navel

vet inte om tråden hamnar rätt nu men men

de senaste veckorna får jag ofta ont i magen, kanske 3-4 cm under navlen. ibland går det ut lite på sidorna. det kan komma och gå under kvällen och ibland kommer det inte alls.

vet någon vad det är?

• Svar på tråden ont i magen under navel
  • Lillstrumpa79

Om det strålar ut mot höger sida & neråt samt gör ondare om du andas in djupt & häftigt kan det vara blindtarmen. Det brukar göra rejält ont snabbare än du beskriver men jag har en vän som gick & hade "halvont" i nästan 3 veckor..

Jag tycker du ska ringa din vårdcentral i morgon bitti.

• Rödaskor

är ikväll öm på högra sidan men efter som jag inte har konstant ont/öm så tror jag inte det är blindtarmen, tycker det borde göra mer ont då

har inte spec stor lust att gå till vårdcentralen. ofta blir det bara att de trycker lite på magen och sen skickar vidare mig till blodprov. och eftersom jag inte har ont hela tidenså känns det onödigt

• BebisiFebruari

Oki.. tänkte bara för att när man är gravid så har man ju värk som kommer och går och framför allt i början så sitter ju värken en bit nedanför naveln..

Hoppas du får reda på varför du har ont

Lycka till!!!

• Rödaskor
    BebisiFebruari skrev 2009-10-18 23:37:52 följande:
    Oki.. tänkte bara för att när man är gravid så har man ju värk som kommer och går och framför allt i början så sitter ju värken en bit nedanför naveln..Hoppas du får reda på varför du har ont Lycka till!!!
    tack, säkert inget farligt men bra att veta vad det kan va
  • BebisiFebruari
    Rödaskor skrev 2009-10-18 23:59:39 följande:
    tack, säkert inget farligt men bra att veta vad det kan va
    Förstår det men om det inte går över så tycker jag du ska uppsöka en läkare och kolla så det inte är nått allvarligt

Lycka till iaf!!!
Svar på tråden ont i magen under navel