• Mamma MLi

kattens svans hänger och han läcker blodblandad vätska!

hej.
    vi misstänker att vår katt blivit påkörd, och kommer åka in med honom till veterinären i morgon, någon som vet ungefär vad det kostar så att jag är beredd?

katten har INTE ont, men svansen hänger och känseln är helt borta i svansen,
    och han slickar sig på snoppen (tror vi). det är iaf blött och kommer droppar med någon vätska blandat med lite blod.

någon som kan något om katter och har varit med om samma sak?

• Svar på tråden kattens svans hänger och han läcker blodblandad vätska!
  • TheMother

Om det kommer blod i urinet betyder det att han är skadad invändigt!!!
    Ring vetrinären NU!

OM nu katten klarar sig så hoppas jag verkligen ni skaffar försäkring på den omgående efter detta!

• Granada

Lâter inte alls bra. Den kan ju fâtt inre akuta skador ifall den blivit pâkörd. Spräckt urinblâsa tex. Ingen aning om vad det kan kosta men en hel del kan kan jag tänka mig dâ de förmodligen behöver göra en röntgen.

• Mamma MLi

finns det något journummer?
    vi kommer defenetivt att försäkra våra katter!

• mssixty

Men herregud! Åk in NU!

• Granada

Mamma MLi skrev 2009-10-18 23:09:20 följande:

finns det något journummer?vi kommer defenetivt att försäkra våra katter!
    Titta i telefonkatalogen. Beror ju pâ var du bor.
  • Victoalia

Jag skulle nog inte ha väntat till i morgon, men å andra sidan så känner ni er katt bäst. Kostnaden beror ju lite på var i landet ni bor.
    Undersökningsavgift 500.
    Eventuellt röntgen 2000 + mediciner ytterligare några hundra.
    Vid benbrott blir det ännu dyrare med operationskostnader osv.

Är kisse försäkrad så blir det ju inte dyrare än självrisken?

• Pysselgalningen

Om det kommer blod i urinen så är det stor risk för att njurarna är skadade. Då handlar det kanske om timmar innan den dör utan vård!

• Mamma MLi

han blev i såfall påkörd i går, för när vi kom hem hängde svansen, men ingen vätska eller sår någonstans, vi skulle ringa till vetrinären i morse, men barnen hade hunnit att släppa ut honom och han har inte varit inne på hela dagen förrän nu (vi trodde inte att han skulle komma hem igen).
    men nu ikväll kom han hem fortfarande förlamad i svansen och det har droppat lite vätska, med lite blod i.

• NoMercy

Ring närmaste veterinär som har jour och gör det nu!
    Eniro el dyl borde ha den informationen.
    Tror Agrias veterinär går att nå fram till 24. www.agria.se/ klicka på veterinär. Men det är ju endast rådfrågning. Men att ringa ex vårt djursjukhus för att rådfråga på jourtid kostar 200 kr.
    Att öppna dörren på jourtid kostar typ 1000 kr sen tillkommer undersökningar mm. Dom debiterar för varenda pryl dom använder, nålar, droppåsar mm så ett besök kan gå på många tusen lappar.

• TheMother
    Victoalia skrev 2009-10-18 23:10:53 följande:
    Jag skulle nog inte ha väntat till i morgon, men å andra sidan så känner ni er katt bäst. Kostnaden beror ju lite på var i landet ni bor. Undersökningsavgift 500. Eventuellt röntgen 2000 + mediciner ytterligare några hundra. Vid benbrott blir det ännu dyrare med operationskostnader osv. Är kisse försäkrad så blir det ju inte dyrare än självrisken?
    Har man försäkring betalar man självrisken plus viss procent av totalkostnaden. Agria har vi, och där är det 20% har jag för mig.

Mamma MLi skrev 2009-10-18 23:09:20 följande:
    finns det något journummer? vi kommer defenetivt att försäkra våra katter!
    Kolla enro eller telefonkatalog. Sen ringer du på typ närmsta. De brukar ha en telefonsvarare som talar om vem som har jour och vilket nummer man når jourhavande vetrinär på.
Svar på tråden kattens svans hänger och han läcker blodblandad vätska!