• Loa

Någon som får sina naglar gjorda på salong?

Jag undrar om någon här gör eller har gjort sina naglar på salong och hur länge de håller innan de måste göras om? Jag får mina gjorda med gel och jag måste göra om dem cirka varannan var tredje vecka eftersom att det börjar spricka, eller någon tip börjar lossna. Vill gärna höra era erfarenheter.

• Svar på tråden Någon som får sina naglar gjorda på salong?
  • BebisiFebruari

Jag har gjort akryl och provt glasfiber (en gång)
    Glasfiber gillade jag inte
    Akryl gillade jag för att dom va väldigt tåliga då jag jobbar inom restaurang, hur ofta jag fick fixa dom berodde på hur mycket mina naglar växte gick ca var 3:e vecka

• krian87

Jag har fått mina gjorda i akryl. Men eftersom mina naglar växer fort så har de behövts göras om var tredje vecka. Men har inte upplevt att någon har lossnat utan de har suttit bra och har hållt..=9

• CityMami

Det där är så olika från person till person hur bra det sitter.. Vissa tolererar ett material bättre som någon annan i sin tur kanske inte alls kan ha. Man får prova sig fram. Min tjejkompis tex kan inte ha NÅGOT material. Ingenting sitter kvar på hennes naglar längre än högt en vecka, och hon har provat både gelé, acryl, glasfiber, silke och jag vet inte allt..

Jag gör mina naglar med gelé regelbundet på salong ca var 4e vecka, och de sitter verligen jättebra. Men efter de där 4 veckorna har det blivit en så pass tydlig "utväxt" så de måste göras om för att se bra ut :)

Kan tillägga att sen jag blev gravid har mina naglar växt mycket fortare så 4 veckor är nästan för lång tid.. :)

ღ ♥Våran älskade Bebow är beräknad till 2010-01-23♥ ღ
  • Loa

Det är så märkligt att mina blir så slitna eftersom att jag knappar med en dator mest hela dagarna. Men då kanske det är värt att testa akryl i stället.

• sophiie

Har haft naglar i gele, tog bort dem bara för en månad sedan.
    Mina satt jätte jättebra, materialet hette Ez Flow.
    Gjorde om mina ca 4-5 vecka.

• Anna Paulita

Jag gör fyller på var fjärde vecka, visst sjutton börjar de lossna lite nere mot roten innan dess, men det filar jag bort och målar sedan med ett färgat nagellack.

• Anna Paulita

Jag har gele´ska jag kanske tillägga.

• Fru Kohl

Jag gör mina med bioslupture gel. Jag gör mina var 6te vecka men om det bara var "sitter-inte sitter" som var preferensen skulle jag nog kunna ha dem 2-3 veckor till. Dock är de ju inte så snygga efter 6 veckor

Svar på tråden Någon som får sina naglar gjorda på salong?