JA hur var det nu igen med vaccinet, thiomersal, timerosal
Jag blir så frustrerad för jag googlar och letar men hittar inget om det som nu rotar runt i min skalle.
Konserveringsmedlet thiomersal (också kallat timerosal) och dess biverkningar.
Det enda jag hittar är spekulationer om autism, men i Sverige tog de bort ämnet för länge sen.
Jag var på en föreläsning för tio år sen av grundaren till Consol, ett företag som bla tillverkar den svenska linsvätskan Extend.
han var mikrobiolog eller liknande...(hmm påläst???)
Han talade om varför medlet var förbjudet i sverige. Att det under vaccinationsåren blivit något fel (om jag minns rätt) och att vi i Sverige hade haft en mångdubbelt för hög dos kvicksilver i våra vaccin mot andra länder.
Pga detta råkade en hel generation ut för en överbelastning vilket gjorde att vi har en överkänslighet mot ämnet.
Det var därför de kunde fortsätta med detta konserveringsämne utomlands, medan vi fick sluta med det.
Anledningen till denna information var att man skulle se upp vid köp av linsvätska utomlands, att recepten där kunde vara annorlunda. Läs innehållsförteckningen även om du känner igen fabrikatet så att inte detta konserveringsämne fanns i.
Och jag fattar inte , MINNS JAG SÅ HIMLA FEL????
ÄR VI PLÖTSLIGT INTE ÖVERKÄNSLIGA LÄNGRE????
ELLER HAR EN HEL GRUPP I BEFOLKNINGEN GLÖMTS BORT?????
Vågar jag ta vaccinet?
Det hade jag ju tänkt, det är ju för sjuttsingen bara flunsavaccin - tills jag läste att det innehöll thiomersal