• mrs W

Kan slemproppen återbildas??

Är i v 24 och fick en "slemproppsliknande" flytning imorse... Kan det vara slemmisen och kan den återbildas? Någon som varit med om liknande?

Är mitt andra barn men lika orolig för det.. Ringt till BM, telesvar.. väntar på att hon ska ringa upp..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 10:32
    Kan tillägga att det var blod i den.. eller snarare rosafärgad..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 12:43
    Enligt bm på förlossningen kan inte slemproppen återbildas.. kan dock vara mycket av den och att det släpper i omgångar

• Svar på tråden Kan slemproppen återbildas??
  • MassiiMotoo

Man kan få väldigt slemmiag flytningar utan att de behöver vara något. Sen kan de ha varit en bit av slemproppen men ja den återbildas

• Jojjo

Ja den kan återbildas när det är så tidigt. Min släppte i omgångar under v 30 tror jag det var, är i v 39 nu och ingen bebis. Delar vav slempropp har även kommit nu de senaste dagarna så min tycks ju ha återbildats.
    Lycka till

• Hanna36

Ja, den kan återbildas. Men om den var rosafärgad ska du absolut kolla upp det! Vänta inte på din bm, åk upp och kolla tycker jag!

~ Mamma till 3 goingar ~
  • mrs W

Jag ska lägga mig och vila lite nu, väntar på att hon ringer..
    Bebisen rör sig lika mycket som vanligt och jag känner inget annat ovanligt.. mest lite nojig bara, en vän till mig fick bebis i v 25.. jobbigt!

• Modin

Tycker att du ska ringa till förlossningen istället.. För om den är rosafärgad så har hela släppt.. De sa min bm.. Visst kan den växa tillbaka men ja tycker du är tidig så ring du in.. Vänta inte på BM

• mrs W

Bm tyckte oxå jag skulle ringa förlossningen.. så det ska jag göra bums...

• mrs W

Talade med bm på förlossningen.. hon tyckte inte att det var något att oroa sig över..

• Lizzyzz

mrs W skrev 2009-10-19 11:41:49 följande:

Talade med bm på förlossningen.. hon tyckte inte att det var något att oroa sig över..
    de där e lite underligt.. för på vår förlossning vill dom man ska kolla om de är rosa/blod i en flytning etc..
    men men.. antar alla har olika ideer

hoppas de går bra för dig iaf!
  • mrs W

Var hos bm idag för koll, hon tyckte att allt såg bra ut, och lill*ns hjärtljud var bra.. så nu ska jag sluta oroa mig..

varför är man mer orolig när man väntar 2:an???

• Lizzyzz

mrs W skrev 2009-10-20 19:43:21 följande:

Var hos bm idag för koll, hon tyckte att allt såg bra ut, och lill*ns hjärtljud var bra.. så nu ska jag sluta oroa mig.. varför är man mer orolig när man väntar 2:an???
    ojdu.. bra fråga.. ja e hyper nojjig å ja väntar nummer 5.. antar de blir mer å mer nojja för varje gång...
Svar på tråden Kan slemproppen återbildas??