• Stuffa71

När började ni må illa?

När jag var gravid med min yngsta son, som är född -07, så kommer jag bara ihåg att jag mådde såååå illa, under en period.
    Jag överlevde bara tack vare Postafen.
    Men jag kan inte för mitt liv komma ihåg när det började!!??

Den enda gravid-krämpan jag har ännu är att brösten ömmar galet mycket. Jag är förvisso bara i v.6, men när började ert illamående komma smygande?

• Svar på tråden När började ni må illa?
  • JossiJ

För mig började det v. 7 till ungefär v. 12. Som du skrev så överlevde jag bara tack vare prostafen. Illamåendet avtog allt mer då kroppen började vänja sig vid att något växte i magen. Men som sagt det är ju olika från person till person. Det är inte ens säkert att du behöver gå igenom den perioden i denna graviditet. Lycka till iaf :)

• mammaNena

för mig började illamåendet exakt på dag 6+0 (alltså v 7) Har som tur va gått över redan, e nu i v 11. förra gången höll det i sig från början till slut! inte kul!

• såffan

jag började må illa i vecka sex, men d va bara lite smått framm till vecka 10 sen satte d igång ordentligt...

• Stuffa71

Hmm, det låter onekligen som det kan slå till när som helst och hålla i sig hur länge som helst... Damn it! :o)
    Nåja, jag väljer nog att hoppas på JossiJ, att jag kanske slipper illamåendet denna gång...

• Spikie

För mej i V.7, 6+1 för att vara exakt   och i V.10 börjar det av ta....

♥Älva 060627♥
  • Cherrybabe71

Läste att b6 vitaminer kan göra att man inte mår lika illa.. jag har haft djävulsillamående under alla mina tidigare 5 graviditeter i stort sett hela tiden och postafen hjälpte inte ett skvatt..

Hade låga B-värden under alla graviditeter och fick även ett barn med ryggmärgsbråck sist.

Denna graviditet har jag extra starka folacin tabletter och äter extra B-kombin och jag mår mycket bättre.. visst mår jag illa (v7+3) men såååå mycket mycket bättre än så länge denna graviditet.. ibland så mkt bättre att jag nästan blir orolig :-P

(haha.. aldrig kan man vara nöjd.. nojor :-P)

Hoppasatt det håller i sig och jag mår hyfsat  denna gång!

PS har fått vissa dar då jag mått väldigt illa men mest på kvällarna och då har ju vitaminerna  kanske slutat verka.. är ju vattenlösliga..

• Heroa

När man mår illa - är det så hela dagarna och kräks man eller mår man bara illa i största allmänhet? Det är väl olika förstås men det brukar väl gå över? Jag har inte varit gravid men hoppas bli snart.

• Stuffa71

Mitt illamående har mest varit av åksjukekaraktär liksom... Eller när man har ätit alldeles för mycket, mer än olustig illamående känsla på något vis. Jag har aldrig kräkts under mina graviditeter, tack o lov!!

• rosalee777

Mitt illamående kom i v 6 och jag mår sjukt illa mest hela tiden, men kan tack o lov ändå få i mig det som jag är sugen på för stunden. Med mina två första så mådde jag också så här men det avtog i v 12 - 14 ca så det ser jag fram emot. Jag är nu i v 9. Nyponsoppa, pepsimax, kokta röda linser, skorpor, mandariner, glass o frukt går bra för det mesta, men blir helt spysjuk av matos och parfymer överlag, har svårt att duscha pga alla dofter i schampoon och tvålar, men skall köpa parfymfritt på fredag.

• LivetsUnderbaraStunder
    Stuffa71 skrev 2009-10-19 14:11:49 följande:
    När jag var gravid med min yngsta son, som är född -07, så kommer jag bara ihåg att jag mådde såååå illa, under en period. Jag överlevde bara tack vare Postafen. Men jag kan inte för mitt liv komma ihåg när det började!!?? Den enda gravid-krämpan jag har ännu är att brösten ömmar galet mycket. Jag är förvisso bara i v.6, men när började ert illamående komma smygande?
    det kom aldrig:D
Svar på tråden När började ni må illa?