vinterbebis12 skrev 2009-10-27 19:33:33 följande:
Vi har försökt sedan i januari. Skulle ha fått barn i dagarna om vi hade blivit gravida på första försöket vilket gör att det känns extra jobbigt just nu. Sedan vi började har 70 % av våra vänner blivit gravida på första eller andra försöket (vilket är kul för dem men det gör att man börjar tvivla ännu mer) plus att de döper barnen till de namn som jag gärna vill döpa våra barn till (om det blir några....) Ska prata med läkaren imorgon. De tror att pergo kan förlänga fasen men det gjorde den inte för mig. Hur länge har ni försökt?
Jag har aldrig hort att pergo forlanger fasen, det stimulerar endast sjalva agglossningen. Men jag kan ju ha fel, da jag inte ar en lakare
Vi har forsokt sen i juni, 6:e forsoket just avklarat. Har BIM pa lordag.
Ja det ar hart nar alla rint en blir gravida hur latt som helst. Jag blir 34 i mars och onskar att vi hade borjat forsoka i december, da hade vi kommit pa tidigare att jag behover lite hjalp.
Visst finns det manga som blir gravida snabbt men man maste nog acceptera att det vanligaste ar att det tar 7-12 manader anda och det ar om man ar helt 'frisk'.
Tyvarr kanner jag inte igen nagon klinik i Stockholm, har inte bott i Sverige pa 12 ar och kommer frab Umea
Lycka till! Snart far vi vara plus ska du se!!