• Nalle Puh73

Vad ska ni ge/gav i julklapp till era 1,5-2 åringar.

Tänkte vara ute i god tid och börja med inhandling av julklappar snart. Men har kört fast helt vad Elias ska få och önskar sig av andra. Har ju att ärva efter storebror men han kan ju inte bli utan paket för det ju.
    Vad ska ni ge eller gav er 1,5-2 åringar?
    Vad leker era barn med?

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Vad ska ni ge/gav i julklapp till era 1,5-2 åringar.
  • Agamemnon

Dottern ska få en DVD-samling med Fem myror... och sen funderar vi på ett gungdjur och kanske en dockvagn eller något i den stilen. Av den engelska släkten har vi önskat oss böcker på engelska. Av mormor och morfar ska hon få en ställbar ribbotten till sin säng.

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Catti41

Släkten har bett om önskelistor så vi funderar.

Det han får av oss är nåt stort duplo-set med figurer och djur (typ zoo, bondgård, circus) och sen några nya dvd-filmer innan vi får anfall på teletubbisarna. Samt ett gäng böcker och lite kläder, men det är ju mest för att det köper vi ändå och slår in...

Vi kommer önska oss konstnärsmaterial, det går åt ritpapper en masse hemma hos oss.
    Och sen vet vi inte... En dockvagn vill han nog ha, det tror jag. men mer??

• Babybalo

Min son (17 mån) är galen i Brio järnväg, så något nytt set med tåg och räls blir det nog. Han kan lätt sitta i en timme och köra med sina tåg!
    Lite böcker och Duplo skall han nog också få...

• strojes

Jag har tyvärr inte så mycket tips att ge... Har själv fyrdubbelt problem med vad ska ges.. har tvillingtjejer som dessutom fyller år i slutet av november... till råga på allt så har de en storastyster så det mesta finns ju redan.... suck....

Men saker som går hem här hos oss:
    dockor och allt som hör till, köksgrejer, lägga pussel, rita (kritor och ritpapper funkar ju alltid eftersom det går åt),

• Rosen78

Min dotter på 19 mån bara älskar Postis Per så det blir nog en hel del av det. Hon har en del redan men det finns massa kvar.......Sen älskar hon sin kusins servis med Pippi Långstrump så den har jag köpt till henne i julklapp......docka, spis, grytor. pussel, kritor...........ja, det finns en del...

• Pinky81

Emilia blir 2år 29nov, alltså nära jul och vi har samma önske lista till både födelsedagen å jul

Duplo
    Kök från IKEA
    leksaker som är som vuxengrejjer... typ batteridriven dammsugare, leksaks service, strykjärn å liknande
    Dockgrejjer (hon fick en New born baby docka i 1års present!)

En bobby car kanske? Vår tjej älskar sin som hon haft 1år nu...
    Böcker å film som man kan samla typ Disney, astrid lindgrej å klassiker!

/Pinky81

• shanghaibaby

Bra tips på leksaker.
    Vi bor i Kina och här finns det leksaker i mängder. Hela stora marknader i med flera våningsplan av bara leksaker. Det finns så mycket så man vet inte vart man ska börja titta.
    Eftersom vi ska hem till Sverige i jul så går det tyvärr inte att ta med sig alltför stora grejer hem.
    Vi kommer önska oss mycket svenska böcker, Astrid Lindgren filmer, kläder från POP.
    Jag tror min gamla spis från Brio finns kvar sedan jag var liten så den får hon leka med hemma.
    En dockvagn fick hon förra veckan efter att ha tagit en annan flickas vagn från lekparken. En enkel liten paraplyvagn för 25 kr. Hon älskar den.

Jag ska ta en trip till en barnklädesmarknad i samma stil som leksakerna.
    Där finns riktiga märkeskläder för inga pengar alls typ.

Senast blev det Ralph Lauren klänningar, 60kr styck
    Jacardi overall 80 kr
    Bodysar 15 kr styck
    Hittade tom Åhlens kläder men det var för nyfödda.
    HM kläder för 50 lappen osv.
    Men det är svårt att hålla i pengarna när det är så billigt. Men det är klart kusinerna ska få julklappar från Kina.

• Nalle Puh73

Tack för alla tips. Problemet är ju (problem och problem ) att han har allt efter William. Bobbycar, lekkök, dammsugare, dockor, bilar, knopppussel, dockvagn, duplo, tågbana, m.m.
    Kanske skulle önska nåt nytt till Duplo iof. Vi har mest byggklossar så zoo och liknande skulle nog gå hem.
    Stora bilar som blinkar och låter (storebrorsgrejer) är väldig poppis så det blir nog att köpa nåt sånt så dom slipper slås om ambulanserna , polis och brandbilarna som låter illa och driver mamma till vansinne

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
Svar på tråden Vad ska ni ge/gav i julklapp till era 1,5-2 åringar.