• Spixie

Varför har jag så svårt att äta varm mat??

Mår illa av varm amt men ändå sitter jag å fantiserar om varm mat... Hatar detta illamående. VAD är det i avrm mat som gör att jag inte kan äta det? lever på flingor och frukt hela dagarna...

• Svar på tråden Varför har jag så svårt att äta varm mat??
  • Lee80

jag känner precis igen det!! jag kan bli sugen på nån mant, så smakar man å bläää. man blir äcklad. det bara går inte. det är lite bättre nu, men det är såå svårt att veta vad man kan äta. här är det frukt och proteindrinkar som gäller..
    vilken vecka är du i ?

• Mam05

Ingen aning men jag känner precis igen mig. Mitt illamående gick över kring v 15 så stå ut ! Fil gick bra för mig ocjså. Vill du få det mer näringsrikt så blanda in kesella eller keso så får du mer proteiner också!!

• Spixie

Jag är i vecka 8. Det låg en pizzaslise i kylen å jag tänkte "Mums!!! Den vill jag ha!!!" Så jag värmde den i micron och det vattnades i munnen av bara tanken på hur gott det skulle vara! Så tog jag en tugga, kändes som jag skulle spy direkt! vad är detta? Detta är mitt andra barn och jag mådde självklart illa med mitt första med, men då kunde jag i alla fall äta varm mat ibland, men nu har jag knappt gjort det på över 1½ vecka..

Buhäää, vill ju äta mat. Är så trött på flingor. Mn konstigt nog kan jag äta glass, godis, popcorn, amckor, frukt m.m. Med min första kunde jag knappt äta glass heller.. Men med denna; ojoj vad glass jag äter

• Lee80

ja glass kan man äta! men jag kan inte äta mackor heller, blir äcklad. speciellt av alla pålägg, å smör, usch!!
    hur länge mådde du illa med förra?

• M I R R E

Här är det samma sak men den senaste veckan går det i perioder. Jag har svårt för att ens laga mat, det gör min man.
    Jag älskade att laga mat förut så det är definitivt pga av graviditeten.
    Jag lever på fin skorpor och äpplen. Kall nyskuren skinka funkar för mig som proteiner.

• versan

Hade samma problem som dig ett tag varm mat lika med spyfärdig.
    Men Kall mat som vanliga sallader, pastasallader med räkor, kyckling, kassler eller skinka i, kall pizza, potatissallad,m,m så gick det bra ändå.
    för det finns ju massor av maträtter som man kan äta kall.
    Och melon gud vad gott det var under den perioden.
    Isället för smör på mackan så satte jag majonäs om det var leverpastejmacka och saltgurka på förstås.
    Ville jag ha en ost och skinkmacka så satte jag på lite skink eller räkost på tub istället.

• Spixie

liemannen:

Jag mådde illa tom v.11-12, däromkring började det avta ganska fort. Det var skönt för i samma veva återkom aptiten!

Har vart och köpt lite clementiner, jordgubsfil, flingor och ingredienser till sallad. Får väl duga med sån här mat i några veckor till.

Fast man har ju läst om kvinnor som mått dåligt HELA graviditeten. Usch, tycker så synd om dom...Hoppas jag slipper det.

Svar på tråden Varför har jag så svårt att äta varm mat??