• Amazina

Vilket är det finaste hotellet i Malmö?

Vi ska bjuda svärföräldrarna på en riktigt lyxig weekend i Malmö och skulle behöva ha tag på ett riktigt riktigt flådigt hotell. Jag har kikat på Hilton och Savoy, men undrar om det finns något annat som är bättre än dem?? Om man ska välja mellan Savoy och Hilton, vilket ska man ta då?

• Svar på tråden Vilket är det finaste hotellet i Malmö?
  • Pyff

Vi bodde på Mäster Johan i våras! Såååå jäkla mysigt hotell!! Vi bodde i ett businessrum (tror jag det hette) och hade ett sjukt stort vardagsrum med Bang olufsen Tv, soffa, skrivbord, ordentlig garderob, ett par fotöljer. Och sen ett jättefint sovrum med underbart skön säng! Badrummet var oxå jättefint!
    Det kändes som att bo i en lägenhet typ, det var säkert typ 45-50 kvm stort!
    Frukosten är oxå kanon, de står och steker bacon och äggröra och så plockar man direkt från stekpannan - fräscht och mysigt
    Allra mest gillade jag att de har "rikiga" möbler i rummen, inga trista hotellmöbler liksom.....
    Det ligger kanonbra till oxå, typ 50 meter från Lilla torg med alla sina restauranger, kanske 150 meter från gågatan och ungefär lika längt från Centralstationen. Jag kan varmt rekommendera detta hotell!!

• isisisis

Hotell Savoy mittemot centralstationen är ju flott
    Gammalt och rustikt .

• Stella79

Hotell Savoy helt klart, dom har en en jättebra restaurang och en mysig pub på hotellet!

• Dixie

Jag skulle också rekommendera Mäster Johan - Marriott är annars ett alternativ - men de har inte öppnat än - så det beror ju på när ni ska åka!

behöver ni tips på restauranger, så kan jag rekommendera Lemongrass!

• Veronica1972

Jag har hittat min favorit - Mayfair hotell i Malmö!
    Jag och min man var på besök från Australien i Malmö för ett par månader sen för att hälsa på släkt och vänner. Vi blev rekomenderade att boka deras svit. Rummet var heelt underbart! På nedanvåningen fanns ett vardagsrum med eget badrum och på ovanvångingen fanns en stor härlig säng och ett stort badrum med jacuzzi för två personer! Så fräscht och snyggt inrett - och till ett mycket bra pris dessutom. Mina svärföräldrar hade ett av deras delux rum som också var mycket fint. Takbjälkar, höj och sänkbara sängar etc. Hotellet är så mysigt med deras historia och atmosfär, det känns verkligen genuint. Frukosten var helmysig och serverades i deras källarvalv med levande ljus och lugn muisk. Buffen var fylld med allt man kan tänka sig. Personalen var alltid trevliga och hjälpsamma! Det ligger mitt i smeten i Malmö men ändå på en lugnare gata så man blir inte alls störd av trafik.
    Jag säger bara det - rent, fräscht, snyggt inrett, god mat, god service vad mer kan man önska sig? Jag längtar tills jag får komma tillbaka...!

Min favorit - mayfair hotell
Svar på tråden Vilket är det finaste hotellet i Malmö?