• Anonym (miss worried)

Blåmärken av minipiler?

Jag har nyligen börjat andvänt mig av cerazette.. ett minipiller utan östrogen. Har inte alls fått några biverkingar och allt verkar fungera bra... tills nu.

Jag hittar ca 30-40 blåmärken på mina ben. Speciellt låren. Jag jobbar dock utomhus och går mkt på stege.. så jag undrar om jag inte ske behöva oroa mig att det är pillerna som ger mig märken? Jag har väldigt lätt att få så tycker de borde va stegens fel.

Du som käkat ppiller, har du någon gång fått blåmärken?

• Svar på tråden Blåmärken av minipiler?
  • Elton Lillema

Nu när du säger det, jag har alltid blåmärken numera... Kanske det beror på dem.. Vet inte...

• Anonym

vad skumt...kommer ihåg nu att jag hade jättemkt blåmärken på mina lår i våras när jag åt cerazette. JAg trodde jag hade blivit sjuk men jag har ju inga blåmärken nu när jag inte äter dem...

• Anonym (tvåbarnsmor)

Det finns många biverkningar som inte står i FASS och man ska faktiskt anmäla dem.
    Man ska inte tro att läkemedelsföretagen vet allt, eller vill skriva om det. om alla som får en massa blåmärken när de tar cerazette hör av sig, då kan man ju kolla upp det.
    Jag får lätt blåmärken av andra skäl, men då är det mer på underbenen, för det är oftast där man slår i. Att få på låren verkar helt klart skumt.
    Själv föredrar jag pessar, som är säkert och enkelt och helt utan biverkningar.
    Om alla som får ont vid samlag pga av sköra slemhinnor, hörde av sig, så skulle det komma in som biverkning och man skulle förstå att det inte är fel på en själv utan en mycket vanlig biverkning av hormoner.

Svar på tråden Blåmärken av minipiler?