• Sara och Maja

Fin tomtedräkt??

Någon som vet var man kan köpa fina tomte eller pepparkaksdräkter i storlek 86/92 som inte ser ut som pyjamas??

Har suttit och googlat och kollat både tradera och blocket. Till bebisar finns det fina overaller i plysch och till flickor fins det massor med fina klänningar. Men till pojkar i storlek 86/92 finns det bara i bomullstrikå. Jag vill inte ha en som ser ut som en pyjamas.

Helst skulle jag vilja ha en liten rock med lurviga kanter.

• Svar på tråden Fin tomtedräkt??
  • Fruochmamma

Hm undrar om jag inte såg på Ellos.Se idag.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sara och Maja

De som finns på Ellos i plysch går bara till storlek 80, de större ser ut som pyjamasar.

• Guld ägget

jag håller med dig sitter just i denna stund och letar efter tomtedräkt till min son 86/92 och alla ser ut som PYJAMAS blir tokig... tala gärna om om du hittar nåt

• Sara och Maja

Guld ägget skrev 2009-10-27 08:17:06 följande:

jag håller med dig sitter just i denna stund och letar efter tomtedräkt till min son 86/92 och alla ser ut som PYJAMAS blir tokig... tala gärna om om du hittar nåt
    Har nu hittat en röd morgonrock i mjukt material (inte frotté) som jag ska sy dit vita kanter på så kommer den att se ut som en tomterock.
  • maey

Kappahl har ett kraftigare fint set med tomterock och grå byxor till. Har för mig att det finns från 86/92, för vi köpte det till sonen förra julen. Såg att Kappahl hade det i år också.

• Pyttismamman

Åhléns har en del olika tomtedräkter, och om jag inte minns fel så fanns det sådana om inte såg ut som pyjamas.
    Vi köpte dock en som såg ut som en pyjamas då det egentligen var tomteluva vi var ute efter, men vi hittade ingen "ensam" som var fin. Så nu har dottern en röd fin pyjamas också :)

Svar på tråden Fin tomtedräkt??