Räcker det med 2000 kcal om dagen?
Är gravid och undrar om det räcker med att äta runt 2000 kcal om dagen. Det är väll inte svält?
Är gravid och undrar om det räcker med att äta runt 2000 kcal om dagen. Det är väll inte svält?
Det beror ju på hur mycket du är van att äta. Om jag vore dig skulle jag inte bry mig så mycket om kalorier utan försöka äta en bra och allsidig kost med frukt och grönt när du är gravid
Om vi säger såhär, jag har nog ätit för mycket tidigare pga socker/matmissbruk. Men har skärpt till mig nu som gravid och äter inget onyttigt. Därför är det svårt att veta hur mycket jag behöver. Kommer ju inte komma upp i de mängder jag åt innan och kommer kanske till o med att gå ner?!!
Det beror på hur mycket du förbrukar... men om du inte tränar på elitnivå skulle jag tippa att det räcker, ja.
Nej rör mig rätt lite faktiskt...
puff...någon som vet mer?
enligt viktklubb sa ska man inte ata mindre an 1300 som ogravid. Fast de e ju generellt hur lang man ar osv spelar ju in oxa, sen om man tranar behover man ata lite mer, och ar man gravid sa ska man ata nra hundra till.
Sa om du inte tranar, inte ar vanligt lang, sa tror jag 2000 ar bra att ata om man ar gravid
Det beror ju på hur lång och tung du är, men för en kvinna av medellängd med normalvikt (och en normal aktivitetsnivå) är 2000 kcal ungefärlig energiförbrukning per dag.
Jag rör mig inte speciellt mycket alls,stillasittande jobb. Jag är kort, under 1.55 och väger ett par kilo för mycket.