• Daz

vilken kur av pergotime blev ni gravida?

Behöver lite solskenshistorier efter att ha misslyckats bli gravid efter tredje pergotimekuren, enkeldos.

Innan vi fick hjälp så hade vi försökt få ett syskon i 1, 5 år.

Ge mig lite nytt hopp, så fram med era berättelser och på vilket försök ni lyckades med pergotime!

• Svar på tråden vilken kur av pergotime blev ni gravida?
  • yousou

Jag vill också höra en solskens historia för det behöver jag!!
    man är så trött och frustrerad!!

• MiLuna

andra pergotime kuren enkeldos och det blev negativt igen!!
    har en till enkel kur att hämta ut sen vet jag inte vad jag ska göra får väl ringa till läkaren och se vad vi kan göra.

fick alla tre kurerna utskrivna för att han skulle ha sommarstängt. det sista han sa ja nu har du nog så att du borde hinna bli gravid innan sommaren.

ska tilläggas att efter varje kur så blev min mens alltid sen kom upp till 14 dagar efter bim. :(

Jag kämpar i det tysta!

• Caterinek

Jag har plussat med pergo.
    Vi försökte i 2 år utan resultat då kom det fram att jag hade pcos. Jag startade med enkelkur pergotime i januari 2008. Blev gravid på den 3 kuren i mars. Den 7/1 i år föddes vår underbara dotter Filippa. Nu är vi igång igen har ätit 2 enkla kurer pergotime och har bim imorgon hoppas på ett plus snart igen. Lycka till!

• Daz

fler som plussat med pergotime, och på vilken kur tog det sig?

• malinnnnn80

Hej,

Jag och min man började försöka få ett + i januari 2009. Efter 2 enkelkurer och 3 dubbelkurer (tror det är så många, har tappat räkningen) plussade jag den 31/10 (tjohooo) den cykeln jag hade uppehåll. Min läkare har nämligen varit noga med att jag _inte_ ska äta pergotimekurer på raken, utan alltid ha en månads uppehåll. Han sade att det är många som blir gravida den månaden man har uppehåll.. men jag var skeptisk. Tji fick jag, för jag +:ade ju nu den cykeln jag hade uppehåll
    Kämpa på, det är er tur snart!

Kramar

• Daz

Jag har nu ätit min fjärde pergotimekur, enkeldos, och väntar nu på BIM som är den 13e eller 14:e. Jag har aldrig haft uppehåll mellan kurerna. Min kropp har svarat jättebra på alla kurerna och jag har fått ägglossning. Synd bara att det aldrig plussar

Vad menade din läkare med att det brukar ta sig den månaden man har uppehåll?

Svar på tråden vilken kur av pergotime blev ni gravida?