Hjälp, hon vägrar sätta på sig ytterkläderna!!
Hej! Vad tror ni det är som händer i hennes huvud??? =)
Jag har några gånger nu börjat barnvakta min systers unge på 2 år. Hon är väldigt bestämd av sig, framåt och sådär.
När vi ska ta på oss ytterkläderna för att gå ut så är det ju inte bara hon som ska ta på sig, utan även hennes två syskon.
Ibland försöker jag börja med henne först, men då bara "vägrar" hon få på sig kläderna och springer iväg.
När jag istället börja med en av de andra ungarna så kommer hon med hela sin klädhög och slänger framför mig och försöker sätta sig i mitt knä, ungefär som "klä på mig då!"
Men när jag då försöker få på henne t ex överdragsbyxorna så skriker hon och bara "NÄÄÄÄ!!!", och ser nästan lite nöjd ut när hon lyckas springa iväg.
Då har jag hittills låtit henne vara, och tagit på de andra barnen sina kläder istället.
När det sedan bara är henne kvar, så får jag ibland nästan tvinga henne, men det känns lite dumt.
Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Ska hon få strunta i att gå ut.. men kan ju inte lämna henne ensam... nä känns väldigt fel =) Jag är inte så van vid barn så jag vet inte riktigt. Vet att hon beter sig så här på dagis också, vet att det blir till att tvinga henne tillslut också.