• Mush

Vaxning av underliv hemma

Ja men tjenamors! En lite så där intim fråga kanske men jag skiter i att vara anonym eftersom att vi faktiskt alla har underliv.

Nu undrar jag om någon vet vilket märke på vax som funkar bäst? Jag vill nämligen vaxa f'*ttan. Har försökt förut med såna där stripes eller vad dom nu heter, dom vanligaste liksom men dom funkar inte. Förstår inte varför jag inte lyckas, jag gör som det står på instruktionerna men det fastnar bara vax i håret och lite hår försvinner bara, lite glest. Kan ha varit för att jag rakat innan och håret inte är tillräckligt långt? Nu har jag i alla fall sparat ut en redig buske och jag vill att den försvinner. Men har ni några tips? Så jag liksom inte köper samma som förut och så funkar det inte igen och det blir bara rött och ja, ni förstår. Något märke som fungerar bättre än andra och som inte kostar skjortan? Någon som har erfarenhet? Vad kan jag göra för fel? När jag gjort innan har jag haft mest lite stubb liksom, som sagt, kanske inte tillräckligt långt. Och hur gör ni sen efter, låter ni det växa ut fullt innan ni vaxar er igen? Man vill ju inte gå runt med en skäggmuff liksom som nu.

Och snälla inga barnmorskefasoner nu om att "man inte ska raka/vaxa sig mellan benen för vi behöver skydd där" och yatta yatta, hört det förut och jag bryr mig inte. :)

• Svar på tråden Vaxning av underliv hemma
  • Lovely L

Köp det där gröna vaxet som heter Andrea. Det finns på Kicks m.m. och är ett vax som du bara har på ett tunnt lager av och sedan tar tag i efter några sekunder när det stelnat och river bort. Inga papper eller tygremsor behövs alltså. Ansa ner lite först bara, annars kan det nog göra ont. Lycka till!

• Mush

Lovely L skrev 2009-10-20 12:01:33 följande:

Köp det där gröna vaxet som heter Andrea. Det finns på Kicks m.m. och är ett vax som du bara har på ett tunnt lager av och sedan tar tag i efter några sekunder när det stelnat och river bort. Inga papper eller tygremsor behövs alltså. Ansa ner lite först bara, annars kan det nog göra ont. Lycka till!
    -

Okej, har du testat den och tycker att den är bra? Hur mycket kostar den ungefär?
    Jasså, så jag ska klippa ändå? Hur mycket ungefär tror du? Haha. Jag har naturligt ganska kort och lite hår där nere vetty, därför jag undrar.

Tack tack!
  • Lovely L

Jo, jag har testat och tycker det funkar fint. Anledningen till att du bör ansa lite först är för att jag tror att det gör bra mycket ondare att dra loss det om håret är längre. Trimma ner till typ en cm eller kortare, det tror jag på. Det där vaxet är mycket lösare i konsistensen än andra och lättare att hantera tycker jag. Det torkar också snabbt och sen är det bara att dra loss det. Kommer inte ihåg hur mycket det kostade men det var inte speciellt dyrt alls. Lycka till!

• Mush

Lovely L skrev 2009-10-20 18:17:59 följande:

Jo, jag har testat och tycker det funkar fint. Anledningen till att du bör ansa lite först är för att jag tror att det gör bra mycket ondare att dra loss det om håret är längre. Trimma ner till typ en cm eller kortare, det tror jag på. Det där vaxet är mycket lösare i konsistensen än andra och lättare att hantera tycker jag. Det torkar också snabbt och sen är det bara att dra loss det. Kommer inte ihåg hur mycket det kostade men det var inte speciellt dyrt alls. Lycka till!
    Åh låter ju perfekt! Tack för tipset! :) Låter ju som att det är lite smidigare också att komma in i springor och sånt då haha. Perfekt om man kan vaxa kort hår också så man slipper spara ut liksom, det gillar jag inte.
Svar på tråden Vaxning av underliv hemma