Libero vs Pampers
Jätte tråkig fråga men jag blev så irriterad när jag provade pampers på lillen förra veckan,vilken skillnad,den blir ju svampig efter en liten stund och känns billig dessutom... Nä aldrig mer annant en Libero nu.
Jätte tråkig fråga men jag blev så irriterad när jag provade pampers på lillen förra veckan,vilken skillnad,den blir ju svampig efter en liten stund och känns billig dessutom... Nä aldrig mer annant en Libero nu.
Jag tycker precis tvärtom!
Liberos blöjor är så hårda och obehagliga.. Näe, dom var inge bra alls!
Jag föredrar absolut pampers.. dom är mjuka och sköna..
Tog annat.
Eftersom jag har haft de såhär:
Älste sonen kiúnde bara ah Libero, allt annat blev han irriterad på huden av!
Minste sonen har jag pampers på nu, Kanonblöjor på honom =)
jag har bra erfarenhet av båda märkerna men på olika barn =)
Pampers. De är mjuka och följsamma. Inte lika hårda och otympliga som Libero.
Att den känns svampig beror ju enbart på uppsugnings förmågan, som är helt kanon.
Libero
Tycker bäst om Libero....
Formen på blöjan gör att den sitter bättre och känns bättre.
Pampers blöjor tycker jag inte klarar av lika mycket. Brukar kännas väldigt fuktiga på utsidan väldigt fort. Och just de där att de känns konstiga när de är lite kiss i :S
Tänkte samma tanke här om dagen om att göra en sådan här fråga :D
Pampers var helt suveräna när tösen var nyfödd. Men när hon växte ur strl 2 så blev hon jättekänslig emot dom och då bytte jag till Libero. Har testat hur många märken som helst och hittills är Libero de bästa för hennes rumpa. Huggies går i nödfall men då får jag varva med Libero nattetid.
Däremot vet jag inte om hennes rumpproblem blivit bättre ju äldre hon blivit. De blöjor hon har på dagis är små läskiga historier men hennes rumpa verkar tåla dom bra. Nu är det så kort blöjperiod kvar så nu exprimenterar jag inte längre.
Libero is tha shit! ![]()
Jag valde pampers eftersom det är det vi använder till yngsta dottern nu (7 månader) och har använt sedan hon föddes... likadant med förra.
Men jag tycker såhär... Utan tvekan Pampers så länge de använder "babyblöjor med knäppning" (eller vad man ska kalla det) Libero är hårda och sitter inte alls lika bra. Vi använder pampers baby dry och det är den bästa blöjan vi haft till våra när dom varit små (innan vi bytt till byxblöja), läcker aldrig och sitter jättebra på rumpan.
När det är dags för byxblöja så är det helt klart Libero som gäller här... Liberos up & go är överlägsna pampers byxblöjor enligt mitt tycke, sitter på plats och läcker sällan, och de känns inte alls lika hårda som "babyblöjorna"... Pampers byxblöjor däremot känns som dom är gjorda av nåt äckligt papper som liksom luddar (eller hur man ska förklara det) och dom sitter inte kvar där dom ska, kasar ner och blir hängiga såfort barnet kissat lite i dom... köpte dom en gång och aldrig mer, är faktiskt den blöjan vi varit mest missnöjda med av alla vi provat...