• Anonym (TS)

Hur vanligt är det att raka underlivet inför förlossning?

Jag ska föda mitt första barn om ca 20 dagar och har en liten fråga till er som fött barn innan, eller till er som också ska

Hade ni rakat ert underliv innan förlossning, eller planerar ni att göra det?

Jag själv är alltid rakad, men den senaste tiden har jag varit så stor och klumpig att jag inte kommit åt utan att bråka med mig själv så jag funderar nu på om jag ska låta raka mig eller om jag ska skita i det.

Hur vanligt är det egentligen att man är rakad vid en förlossning? Är dem vana vid att se otrimmade buskar? Haha

• Svar på tråden Hur vanligt är det att raka underlivet inför förlossning?
  • Anonym

De har sett allt, tro mig

gör det som känns bäst för dig. Själv rakade jag mig hela tiden, hur resultat blev var kunde jag inte se på slutet

• Imox

Jag rakade mig dagen innan grabben kom, fast hade jag fått värkar och varit orkad hade jag nog trimmat lite innan jag åkte men det är jag det.. Var liten och smidig så kom åt!

Inte för att dom bryr sig om frisyren där nere av mina kompis är det bara jag sm varit rakat och "fräch" på det sättet när jag åkte in

• Eleni

Det är dom säkert vana vid.. Samt otrimmade ben. Tror det måste vara många som struntar i det fast dom bryr sig om det annars. Jag har själv stora problem att nå, beräknad om tre veckor..

• Licens To Kiss

Jag är helt rakad. Med dottern lät jag bli och raka sista månaden för de var för bökigt. Får se hur jag gör den här gången. Har kommit på att man kan ha spegel på golvet i badkaret och försöka raka och se. Om det funkar vet jag inte.

Vecka 26, med sonen. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Anonym (TS)
    Imox skrev 2009-10-20 11:39:33 följande:
    Jag rakade mig dagen innan grabben kom, fast hade jag fått värkar och varit orkad hade jag nog trimmat lite innan jag åkte men det är jag det.. Var liten och smidig så kom åt! Inte för att dom bryr sig om frisyren där nere av mina kompis är det bara jag sm varit rakat och "fräch" på det sättet när jag åkte in
    Ja, jag är lite inne på din bana. Jag har rakat mig sålänge jag minns och senaste tiden har det växt hejvilt därnere och jag känner mig inte helt fräsch med det, haha! Dessutom är jag VÄLDIGT obekväm vid tanken på att någon ens ska titta eller röra på mig därnere och då vill man vara fräsch, synd bara att man inte kunde veta när man får värkar så man vet innan
  • La Lola

Eftersom jag aldrig rakar mig så slapp jag att ens fundera över det inför förlossningen....

De som rakar sig i vanliga fall lär nog göra det inför förlossningen oxå (de flesta alltså).

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • såffan

jag brukar alltid raka allt men nu e ja i vecka 34 och måste vrida av mejsjälv på mitten för att lyckas med en väldigt halvdan rakning, så dom får stå ut me d på förlossningen...

d finns ju många som aldrig rakar sej alls så klart att dom har sett hår ^^

• Tutti Mutti

Man får vara extra försiktig så man inte skär sig eftersom det är svårt att se och man lixom får känna sig fram... själv skulle jag fött för tre dagar sedan, rakar mig ca en till två gånger i veckan. känns bättre att ha lite mjuk stubb än en buske som folk ska glo in i på bb och tror det blir lättare för barnmorskan att sy ihop mig sedan (sprack förra förlossningen) och då var jag glad att jag var rakad när hon skulle sy...

• Anonym (ehum)
    Tutti Mutti skrev 2009-10-20 11:51:40 följande:
    Man får vara extra försiktig så man inte skär sig eftersom det är svårt att se och man lixom får känna sig fram... själv skulle jag fött för tre dagar sedan, rakar mig ca en till två gånger i veckan. känns bättre att ha lite mjuk stubb än en buske som folk ska glo in i på bb och tror det blir lättare för barnmorskan att sy ihop mig sedan (sprack förra förlossningen) och då var jag glad att jag var rakad när hon skulle sy...
    Varför var du glad för det? De syr knappast där allt hår sitter liksom. Inte rakar de bort håret heller för att kunna sy lite såvida du inte sprack upp till magen...
Svar på tråden Hur vanligt är det att raka underlivet inför förlossning?