• Omorfia

Hur orka med lugg?

Lugg är så sjukt snyggt och jag är så frestad att klippa mig, MEN min lilla erfarenhet av lugg är att det blir svettigt i pannan. Hur är det för er som har lugg? Ni som blir svettiga vad gör ni åt det och funkar det? Alltså är det värt det? Finns det knep som jag missat?

Ååh jag vill.........

• Svar på tråden Hur orka med lugg?
  • SilverEmma

Jupp...det är svettigt ibland!

Jag använder inget smink i pannan, dels så är det ju totalt onödigt då det inte syns ändå & sen tycker jag man svettas mindre. Använder bara samma kräm som jag tar i hela ansiktet...ingen concealer eller puder.

Går man bara hemma en dag så är det skönt med ett hårband eller diadem för att få undan den helt så att pannan får luftas lite, gör jag inte så emellanåt får jag plitor i pannan.

• Joico

Jag kan absolut inte ha lugg. Minsta lilla fuktighet och den krullar till sig. Separerar, delar på sig. Har man haft mössa ser det helt galet ut. Den måste klippas regelbundet. Nä jag hatar det - även om det är snyggt

• Xgirl83

Jag har haft lugg senaste 10 åren och har nog aldrig upplevts att jag svettats där. Ser inget som helst extrajobb med att ha lugg förutom att man får klippa den då och då.

• Jessie Foxx

Jag har sedan ett par veckor tillbaks skippat luggen efter att ha haft lugg i ett år cirka. Fick gå upp tidigare varje morgon för att platta den, samt att jag fick klippa den ung varannan vecka då jag ville ha en nästan så lång så jag hade den i ögonen.
    Kände att det var skönare att sova de minutrerna extra varje morgon, men ack vad jag saknar luggen {#lang_emotions_smile}

• Omorfia

Det måste ju finnas några som tycker att det funkar bra eftersom jag ser så många luggar ute i världen..

Jag har ganska tjockt hår och vill ha en frisyr som man inte behöver styla så mycket. Jag vill att det ska räcka att torka håret, typ. Inte spikrakt och glansigt high maintenance liksom. Det får gärna se busigt ut till vardags. Jag har tänkt mig en lite längre page (så att håret går att sätta upp) och en lugg som går till ögonbrynen ungefär.

• Indianica

Det jobbigaste med luggen är väl att den fort hänger ned i ögonen när man klipper den till ögonbrynen, klippa själv blir inte bra, så då får man klippa hos frisören (går iofs fort). Min frisör tunnar ut luggen så det blir inte svettigt iaf.

Jag trivs bra i min lugg. Har ibland lite vax i luggen och drar den åt sidan, om jag vill ändra frisyr. Ibland gör jag lite slingor i luggen. Jag brukar både platta luggen/håret, men oftast använder jag bara hårmousse eller fönlotion och busar till håret lite på morgonen.

På morgonen tvättar jag ibland bara luggen, istället för hela håret, eftersom luggen fortare blir fet än resten av håret på mig.

• yuuto

Jag  har haft lugg hur länge som helst och det har inte varit ett problem. Jag har i och för sig rakt och tjockt hår så jag stylar den inte alls, den ligger bra. Det enda lite jobbiga är att den blir fettig fortare än resten av håret och den måste klippas ungefär var tredje-fjärde vecka. Jag klipper den själv, det blir bättre med tiden allteftersom man lär sig. Även om det blir lite ojämnt syns det inte så mycket, så det är onödigt att betala för frisörbesök.

Svar på tråden Hur orka med lugg?