• FabulousMom

Hur kallt får det vara i en hyreslgh?

Undrar om det finns några regler för hur kallt det får vara i en hyreslägenhet? Värme ingår i hyran.

Balkongdörren i mitt vardagsrum är inte tät och det blåser in, man måste ha tjock kofta och filt över sig för att ens stå ut. Ska inte hyresvärden se till att det inte blåser in och kan jag få hyresavdrag om de vägrar?

• Svar på tråden Hur kallt får det vara i en hyreslgh?
  • Theta

Jag vet om att det inte får vara under 19 grader på jobb, för vi hade ett klassrum som låg på 16 grader som mest när jag läste handel på gymnasiet. Ironiskt nog så var det i den salen som vi läste om arbetsmiljö haha..
    Men kontakta hyresvärden, han måste åtgärda det, säg att annars så tar du in hantverkare som fixar det och skickar räkningen till honom..

Lycka till.

• FabulousMom

Tänkte ringa dem idag, men de är inte så villiga att berätta om det finns regler för temperatur osv. så tänkte ta reda på det först.

Jag påpekade att dörren inte var tät när jag flyttade in och då sa han bara att det kunde de inte göra något åt. :-S

• Kristin24

Hos oss så bytte de tätlister i alla fönster och även på balkongdörren i våras, men tycker ändå att det drar längs golvet.
    Men jag är en fryskott.

Men när de inte hade tätat så var det kallt här, då ringde vi vicevärden och han kollade element osv.
    I hyres så ska de stå för sånt.

Du kan kontakat hyresgästföreningen, de kan alla regler.

www.hyresgastforeningen.se

Svar på tråden Hur kallt får det vara i en hyreslgh?