Vardagsromantik?
Vad lätt det är att bara låta livet rulla på när man fått barn. Jag tycker aldrig vi har tid för varandra längre.
Hur gör ni där ute, för att vårda relationen och visa uppskattning bland alla bajsblöjor och sömnstörningar?
Vad lätt det är att bara låta livet rulla på när man fått barn. Jag tycker aldrig vi har tid för varandra längre.
Hur gör ni där ute, för att vårda relationen och visa uppskattning bland alla bajsblöjor och sömnstörningar?
Nu har jag inte barn ännu men min sambo gör det abslolut bästa jag tror man kan för vardagsromantiken. Varje gång vi ses efter jobbet så blir han glad och kommer fram och kramar och pussar mig. Han gör det verkligen fortfarnde efter våra år ihop och jag fattar inte att det alltid kan vara hans första tanke. Jag å andra sidan kommer ofta hem och svär med matkassar och ska in på toaletten och med maten i kylen. Men han stoppar mig då med en kram.
De små gesterna tror jag är viktigast och det gör att jag känner mig så jätteälskad.
Jag vill också ha tips på hur romatiska gester i vardagen. Detta är vad vi brukar göra.
Skriva en gullig lapp och lägga i hans jeansficka som han kan upptäcka under arbetsdagen, eller en lapp på kudden om jag ska vara borta sent en kväll.
Ge varandra barnlediga kvällar då vi kan träffa kompisar bara softa framför tv:n eller vad man vill. (Förutsätter att man kan åka till alternativt sova hos någon annan en kväll.) Kanske bara indirekt romantiskt eftersom man inte gör något tillsammans då. MEN det är mycket lättare att orka vara romantisk och gullig mot den andre om man fått lite tid för sig själv.
Fler tips!?
Vi lunchdejtar, tittar på film tillsammans och bara sitter och pratar. Några gånger per år anlitar vi far- och morföräldrar som barnvakt och åker iväg på tu man hand över natten eller lite längre. Och så massor av kramar och sängkammarblickar!
Överraska med en extra god och mysig måltid med tända ljus. Kanske när barnet har somnat om ni vill ha lugn och ro.
Hyr en romantisk film och fixa gott tilltugg som ni äter under tiden.
Skicka gulliga meddelanden eller mail under arbetsdagen.
det bästa är nog att försöka alltid vara hyfsat trevliga mot varandra, trots sömbrister och annat. vi har aldrig gnält så mycket på varandra som under detta första barnår, men nu har vi tagit tag i det och försökt att verkligen tänka oss för ordentligt så fort vi vi säga något spydigt om att den ena minnsan gjort mer än den andre. sen har vi infört en kväll i veckan när vi bara ägnar oss åt varandra. det går före träningar, städning och bekanta. Bara umgås, se på film eller hångla. Det låter kanske trist att boka in så men det fungerar superbra tycker jag. Och en annan bra regel är att aldrig somna osams. :). alltid säga något gulligt eller omtänksamt när man går och lägger sig, annars är det lätt att dagens ev tråkigheter följer med in på nästa dag.
Jag är rätt bra på att berätta för min sambo när hans rumpa är sexig i ett par byxor han har på sig, eller har en ny skjorta som sitter snyggt. Han gör samma sak, har är jätteduktig på att ge komplimanger när jag tänker efter. Jag tror det är viktigt att anstränga sig för att inte bara vara mamma och pappa utan visa att man fortfarande ser den andre som sin älskare.
Åh, vardagsromantik!
Vi kramas alltid en massa, och ger varandra komplimanger. Sedan så passar vi på att spela alfapet nån gång i veckan...vi trivs med det och jag är en dålig vinnare och han en dålig förlorare, men vi har så himlans roligt ändå När jag tänker efter så har vi faktiskt aldrig tråkigt, för vi försöker att göra även sådant roligt för varandra (och skulle vi ha tråkigt tillsammans så passar vi på att kramas lite extra så blir allt mycket bättre med det samma
)
Så det viktigaste, tror jag, är jusst kramarna och dem spontana pussarna. Bara sådär utan någon speciell anledningen...det är det bästa!