• Friyaz

kuoma finland var?!

Hej!

Jag ska till Ikea Haparanda nästa helg, och tänkte på att fara över till finland och köpa kuoma skor, då jag hört att dom är mycket billigare än här i sverige.

Någon som vet VART man kan köpa dom billigt. Vägbeskrivning och/eller namn på butik. väldigt tacksam för tips!

• Svar på tråden kuoma finland var?!
  • thecarseatlady

Jag skulle åka hit om jag var du www.pagransen.fi/phone_sms.asp&menu_id=100&menupath=81,100#100

Först skulle jag kika på K-Citymarket, där brukar de alltid ha Kuoma skor(barn) för ungefär 30?. På K-kenkä finns de säkert också, men jag gissar att de är dyrare där.

• Friyaz

ok dom finns till billigare pris där...
    va nog bara in på en skoaffär på "på gränsen" sist och där kosta dom lika mycket som här hemma i luleå...
    men ska kolla k-citymarket..
    tack för tipset, vet du något mer ställe nära gränsen om dom nu inte skulle ha...?!

• Redbit

Jag var dit förra helgen, och for på Tamperen Säästötex. Betalade iofs 40 euro, men tyckte det var helt OK. De hade massor att välja på, både modeller och storlekar!

Till den affären hittar du genom att fortsätta rakt fram genom rondellen på andra sidan Torneälven. Följ vägen över nästa bro och kanske en kilometer till. I den stora rondellen som kommer tar du till vänster och sedan vänster igen. En stor "Tex"-logga på en mast syns lång väg och visar var affären är.

• thecarseatlady

Tyvärr vet jag inga fler ställen, men på Citymarket brukar de som sagt alltid ha dem till ett förmånligt pris. Det värsta som kan hända är ju att just den nummer man ska ha är slut...och då får du antagligen betala mer om du måste gå till en vanlig skoaffär.

• Friyaz

jättetack för era tips!

ska kolla citymarket först så har jag en till att åka till om jag inte hitta nå bra storlekar...:)

super tack! nu ska det shoppas skor ;)

40euro är absolut ok med tanke på att dom kostar 700kr här...

men hörni, visst kan man betala med visakortet i kassan eller måste man ta ut euro!?

• KnutBertil

Det enda stället i Torneå som jag har varit på där man INTE kunde betala med kort var Lidl, lite konstigt tycker jag. I de flesta butikerna brukar det gå bra med svenska pengar. Ska nog också fara till Finland och kolla in Kuomaskor. Tack för tipset!

• Friyaz

ok va bra... :) har aldrig kontanter på mig... dom har en förmåga att försvinna ;)

• thecarseatlady

Oj, 700kr!? Då blir det nog VÄLDIGT billigt om du hittar för 30?... ;o)

Lycka till!

• Friyaz

ja precis...:) fattar inte hur det kan vara sååå stor skillnad... men det är bara att tacka o ta emot om man ändå ska dit...

Svar på tråden kuoma finland var?!