• Anonym (förvirrad)

Flirtar han med mig?

Undrar vad ni tror.. Har en arbetskamrat som jag vet trivs i min närhet och jag i hans. Vi sitter ofta och pratar om allt möjligt. Ofta kan han föra in samtalet på sex, helt allmänt, inget fult prat så, utan diskussioner om sex och samlevnad. Andra arbetskamrater har öppet sagt till mig att han dras som en magnet där jag är. Går han förbi mig så rör han mig ofta, han skojjar ofta inför andra om att vi har haft ett förhållande. Jag VILL inte vara intresserad av den här killen men känner en längtan efter honom. Drömmer om honom men VILL inte känna såhär. Varför: Han är gift och har barn. Jag har aldrig inbjudit till denna "lek" och det börjar plåga mig för att jag känner ju mer än jag vill.

Men varför, varför, varför lockar man någon så om man är gift? Jag har aldrig inbjudit till denna "lek" och det börjar plåga mig för att jag känner ju mer än jag vill.

• Svar på tråden Flirtar han med mig?
  • 1980 längtar

Svårt fall, men tänk på hur du skulle reagera om det var din man som höll på så med en av sina arbetskamrater!!!

Jag vill inte komma med någon pekpinne, men jag skulle nog ändå inte kasta mig in i nått med honom!! Fortsätt att umgås på jobbet och ha det lika trevligt som ni har det, men försök hålla dig borta från allt som har med kroppslig kontakt!! Eller så skulle nog jag göra!!

Hoppas du löser det!!

Kram Linnea

• busig79

Fråga honom rätt ut. "Stöter du på mig"?
    Om han säger ja så kan du ju fråga honom vad hans fru tycker om det. Säger han nej, så har du ju fått ett svar. Så hade jag gjort.

• Good News

Frågan till honom kan ju vara bra för att reda ut om det är lämpligt eller inte.

Men som du ställer frågan här på FL...
    Tja det är nog retoriskt, eller hur? Han stöter på dig och alla vet om det. Kanske alla utan han själv...

• crabban

1980 längtar skrev något bra, tänk på hur det skulle kännas om det var din man som gjorde sådär. Jag tycker att det är beundransvärt att du ens skriver och vill ha råd om detta här på FL, det visar att du verkligen uppfattar att saker och ting inte står riktigt rätt till och att du reagerar innan någon av er gör något som ni kanske kommer att ångra.

Upplever du att han flirtar så gör han det. Upplever du att han är intresserad så är han förmodligen det. Sånt där brukar man kunna känna ganska instinktivt. Det kommer alltid finnas människor som är attraktiva och som vi tycker om i vår närvaro men det är upp till oss att bestämma vad vi ska göra med de känslorna när de kommer till oss. Det finns ju ett yttryck som passar bra: "man kan inte hindra fåglarna från att flyga över huvudet men man kan hindra dem från att bygga bo där!". Den här mannen har lovat sin fru att vara trogen henne och det är hans ansvar att vara det. Du kan hjälpa honom genom att vara tydlig och visa att du har högre moral än att du låter dig dras in i något du inte vill.

Lycka till med allt och hoppas att han kan kontrollera sig lite!

• Anonym (förvirrad)

Jag vet att ni har så rätt!! Jag hade ju självklart INTE velat att min egen man gjorde såhär. Det känns svårt att fråga honom rakt ut om han stöter på mig, så mycket skinn på näsan har jag inte. Jag önskar att jag kunde ta allt det här som den komplimang det verkligen är och det gjorde jag i början. Men det börjar bli så att tanken säger en sak och mina känslor en annan. Har tänkt att om han bara skulle dra mig intill sig så skulle jag inte kunna stå emot, hur gärna jag än vill. Sen är det kanske en helt annan sak om det verkligen skulle hända. Jag är inte den typen som tar andras män eller som någonsin skulle vara den andra kvinnan. F*n va jobbigt!!!

• crabban

Förstår att det är jobbigt.. men visst är det så att ju mer man prövar en tanke, desto enklare är det att _göra det_ när man sedan får chansen till det? Jag menar, om du går runt och tänker på hur det skulle vara om han strök dig över kinden när ingen såg eller kramade om dig extra länge och inte alls bara som en vän, visst skulle det vara enklare att falla för det om du väl få chansen?

Mitt råd är att du bestämmer dig EN gång för hur du vill göra. Bestäm dig INNAN situationen uppstår så slipper du bestämma dig då. Det är så mycket enklare.. tro mig.. jag har gjort så med många saker.

• rara sara

Om nu alla i er omgivning tycker att det e uppenbart att han stöter på dej så gör han nog det, oavsett om det e medvetet eller inte! Kan ju vara så oxå att han inte riktigt har koll på vad han sänder ut för signaler, han kanske tänker att "Alla vet ju att jag e gift och har barn så det e klart att jag inte flirtar med nån annan" Han kanske känner sej avslappnad i ditt sällskap och ger lite väl mkt av sej själv och inte har nån koll på hur det uppfattas. För om han hade varit singel hade det väl inte varit nån tvekan om att han faktiskt flirtar med dej?

Jag förstår om det kanske känns lite svårt att fråga rakt ut om han stöter på dej eller inte, men tycker ändå att du ska försöka fråga, eller maila kanske? Säg hur du känner, att om det nu e så att han flirtar med dej så tycker du att det sätter dej i en jobbig situation eftersom du vet att han redan har familj. Då kanske det e bättre att ni håller lite avstånd till varann, så dina känslor lägger sej. För det e ju inte kul att gå och runt och tråna efter en man som redan e paxad!

Lycka till!

• Mesangium

om han nu INTE stöter på dig så är det snarare sexuella trakasserier.. bläh.

förstår att du känner saker.. förstår också att du blir arg för det. han har inte rätt att leka med dig så här. fråga honom hur det ligger till eller be honom sluta. oavsett vad det gör för dig så verkar du reta dig mer än du gillar det.

Svar på tråden Flirtar han med mig?