• vadskajaghetadå

Normalt att svulla upp som en fet jävla boll efter klämd finne?

En finne hade utvecklat sig till en mindre böld, det gick fort, den bultade och fick en vit prick, då klämde jag den!
    Nu har det svullnat upp nåt groteskt! det bultar tio gånger värre än innan.
    OM det nu var en svinkoppa eller nåt mindre trevligt, var det dumt av mig då? går det ens att klämma svinkoppor?

har haft många finnar i mina dar, men ingen böld likt denna!

• Svar på tråden Normalt att svulla upp som en fet jävla boll efter klämd finne?
  • vadskajaghetadå

fy fan det är helt tjockt i området runt finnen aldrig vart med om liknande, vad är det? var??

• jaghopparhögt

Är väl en vanlig inflammerad finne, går över på att par dagar. Annars kan du ta lite asolsprit.
    Oroa dig inte =)

• vadskajaghetadå
    jaghopparhögt skrev 2009-10-21 02:58:53 följande:
    Är väl en vanlig inflammerad finne, går över på att par dagar. Annars kan du ta lite asolsprit.Oroa dig inte =)
    haha nej då.
    men jag funderar på om man kan göra så med svinkoppor, för om det bara är en finne behöver jag nog inte ringa vårdcetralen i morgon
  • ThisIsMe
    sannispannisen skrev 2009-10-21 02:57:49 följande:
    fy fan det är helt tjockt i området runt finnen aldrig vart med om liknande, vad är det? var??
    Hur stort område talar vi om? När man klämmer en finne kan man i värsta fall råka klämma bakterierna längre in så att det blir en djupare infektion. Det finns fall av blodförgiftning och hjärnhinneinflammation p.g.a. en klämd finne.
  • vadskajaghetadå
    ThisIsMe skrev 2009-10-21 03:01:16 följande:
    Hur stort område talar vi om? När man klämmer en finne kan man i värsta fall råka klämma bakterierna längre in så att det blir en djupare infektion. Det finns fall av blodförgiftning och hjärnhinneinflammation p.g.a. en klämd finne.
    haha jag vet, läste en artikel om det för längesen, men jag var bara tvungen när jag såg att det var vitt i den.
  • vadskajaghetadå

området är som en5 kr, värsta bullen.

• jaghopparhögt
    sannispannisen skrev 2009-10-21 03:02:31 följande:
    Inget konstigt och det är inte svinkoppor. De blir inte sådär.
    Haha du ärså söt =)
    Jag vet inte hur många trådar jag har läst om dig och någon sjukdom du oroar dig för.
    *kramas* Det är ingen fara =)
  • tessepesse

husmorsknep eller vad de kallas:
    tandkräm på... torkar ut bra, även keso funkar, fick blod bölder efter finnklämning i tånåren min faarmor rekomenderade de, på en natt försvann all blod, antinge var de turen eller så e de super bra me keso

gasnak vanligt att de svullnar upp me orena händer som klämer man ska igentligen ha papper eller handuk i mellan efter man först öppnat upp porerna. viket ja aldrig lär mig

• ThisIsMe
    sannispannisen skrev 2009-10-21 03:02:31 följande:
    Låter inte alls skönt men jag tror nog att det har blivit bättre till imorgon.
Svar på tråden Normalt att svulla upp som en fet jävla boll efter klämd finne?