• tjejk

Barnmodell / babymodell

Jag har hittat en annons där de söker babymodeller 6-18 månader och undrar om det är någon som har testat?

Är det väldigt jobbigt för barnen?
    Brukar man få korten efteråt?
    Vad kan man förvänta sig i ersättning?
    Var kan man anmäla barnen till fler jobb?

Tips och råd mottages gärna.

• Svar på tråden Barnmodell / babymodell
  • Atikin65

Hej, svara gärna på dina frågor:

Det brukar inte vara jobbigt för barnen, men det hänger kanske på föräldrarna hur det upplevs...en 6 månaders bebis förstår ju inte ens vad som händer, men kan säkert bli uppstressad av en hysteriskt mamma...annars är det som sagt ingen fara...barnet får
    äta och sova när det behövs...oftas tar de in fler barn än som kommer vara med, just för att har back-upp när en av de tröttnar;)

Korten får du i de flesta fall be om eller jaga rätt på själv, det är oftast inte självklart att mna få de skickad till sig.Men är man vaken och fråga om de brukar det alrig vara några problem....

Ersättningen kan vara allt från några hundra upp till flera tusen...beroende på vem arbetsgivaren är

Hitta flera jobb: Lättast genom en modellagentur när det handlar om så små barn!

• tjejk

Hej!
    Tack för svaren.
    Oj vad många jobb dina döttrar har gjort, det fanns ju massor med fina bilder har du tips om någon bra modell agentur?

• Atikin65

Vi är just nu med i Mikas, men jag har  hört att de har antagningstopp både där och på Stockholmsgruppen.Annars är Synk väldig bra också....

• Tuttan80
    Atikin65 skrev 2009-11-05 10:11:30 följande:
    Vi är just nu med i Mikas, men jag har  hört att de har antagningstopp både där och på Stockholmsgruppen.Annars är Synk väldig bra också....
    Hej! Vet du någon bra här nere i skåne ja har kollat lite men det e svårt när man inte känner till några
  • Atikin65

Tyvärr, Skåne har jag inget koll på:(

• Tanya 393

Min dotter jobbar som babymodell och hon går via en modellagentur här i Stockholm. Hon ska bland annat göra sitt första jobb imorgon för Lindex Kids. Jättekul tycker vi och hon gillar all uppmärksamhet och att stå framför kameran. Hon blir 5 månader idag och blev signad av agenturen redan när hon var 3 månader. Det är nog bäst att vara med i en agentur för då vet man att kunderna är seriösa samt att de sköter allt med arvoden, avtal osv. Vill ni veta mer om hur det går för henne få ni gärna föja hennes blogg =)

http://lillazoe.blogspot.com/ 

• Tanya 393

Glömde förresten skriva att man kan oftast be fotografen på plats om de kan hjälpa en att få bilderna. Annars kan man även få dem av agenturen. Man får självklart mer i arvode om man går direkt, men agenturerna har oftast koll på fler castings och kontaktas direkt av företagen. Barnen blir väldigt väl omhändertagna och personalen har stor vana av att fotografera barn. De vet till exempel hur de ska få de att skratta eller le på fotot samt att de tar hänsyn till att små barn behöver sova imellan eller är trötta. handlar det om jätteliten bebis brukar man få en bestämd tidpunkt att fotas och då är man där i cirka 3-4 timmar. Hoppas detta hjälper!

Svar på tråden Barnmodell / babymodell