Min man har flyttat till golfbanan
Min man har alltid spelat golf. Inget jag stört mig på nämnvärt då det varit ungefär 1-2 gånger i veckan. Men nu under hösten har det eskalerat lavinartat. upp till 4 gånger i veckan. Och då jobbar han ändå så den mesta lediga tiden han har spenderas där uppe.
Själv går jag hemma (väntar på a-kassa sen tre månader tillbaka) och vill gärna umgås när han är hemma, iaf någon gång i veckan. När han väl kommer hem från jobbet/golfbanan är han så trött att han oftast bara äter middag och somnar i soffan.
Är gravid i vecka 30 och rätt otymplig med problem med fogar och annat annars hade jag nästan föreslagt mig själv som caddie bara för att ses. Men nu klarar jag inte 4 timmars promenaden.
Känns så himla trist att han inte verkar ha något intresse alls för att umgås som ett par. Det enda vi gör ihop nu är att storhandla någon gång i veckan. Men oftast gör jag även det själv. Det vi planerat nu i 1,5 månad var att åka till Ullared i November, men nu har han ställt in detta till förmån för sin golf. Blev så himla besviken, dels för att det har varit det jag sett fram emot att få en dag tillsammans och fått köpt alla julklappar + saker till bebisen och bara myst. Vet att han tycker det är rätt roligt att gå på Ullared. I och med att han har pengarna (jag väntar ju på akassa) så behöver han följa med, annars hade jag ju kunnat åka med svägerskan eller så..
Har försökt prata med honom, men han blir sur och grinig som en 5åring. Börjar kännas som att golfen är hans andra kvinna, någon som lockar och pockar och är mer intressant än vad jag är. Är helt villrådig vad jag ska göra för att få ha honom hemma ialla fall någon dag i veckan.. eller att vi ialla fall gör något tillsammans under helgen, just nu känns det som det inte spelar någon roll vad. Bara en eftermiddags fika hemma, hyra en film, gå en promenad (vill han aldrig då han redan gått 4 timmar på golfbanan) åka hem till hans föräldrar en stund, laga mat ihop.. Inget dyrt, inget som behöver planeras långt i förväg. Bara att han avsätter tid för lite umgänge med sin fru.
Någon som har något tips?