• Anonym

blodig slempropp- förlossning nära?

Igår kväll började jag få mensvärk/sammandragningar som även strålar bakåt i ryggen...Har haft slem som kommit under tre dagar men inatt kom det blodblandat i slemproppen... Det kommer slem hela tiden nu när jag sitter på toa med blod i...

Mensvärken är den samma som inatt den kommer i intervallen men gör inte så jätte ont...

vad tror ni kan jag vänta mig en förlossnings snart?
    Borde jag ringa förlossningen ang. blodet?

• Svar på tråden blodig slempropp- förlossning nära?
  • sancho

ring förlossningen och rådgör, de är vana vid att folk ringer ofta! låter dock som att det är nåt på gång tycker jag :) lycka till!

• Anonym

Jag hoppas verkligen att det är på gång.. är i vecka 39+5 så det är perfekt!!

Jag vill bara att det ska göra ont nu så att man vet..

• alexma

Låter som det snart är dags att åka in :)

• sancho

men det känns olika för alla, dom säger ju att ingen förlossning är den andra lik. så ring är mitt tips, det kan vara närmare än vad du tror :)

• Anonym

Men jag tycker inte att det särskilt ont eller så... Det borde det väl göra?
    Jag funderar på att ta en promenad och se hur det artar sig.. Kan vara skönt med frisk luft i höstsolen..=)

• Anonym

så började min sista grav, blodig slempropp när jag vaknade ett par timmar senare småvärkar sen var det på gång,barnet kom samma dag inom loppet av 10 timmar efter blodiga slemproppen, lycka till! :):)

• Anonym

Oo jag hoppas verkligen på detta.. Men jag har blivit lurar av förvärkar innan så man vet ju inte om man ska ta detta på så stort allvar...

Men hur kändes dina värkar då? Diffusa eller starka på en gång?

• Anonym

Borde man ringa barnmorskan eller förlossningen angående att det är blod?

Svar på tråden blodig slempropp- förlossning nära?