• Magirl

Hur länge gick ni med mjuk livmodertapp innan förlossningen startade?

Jag undrar hur länge tappen egentligen är mjuk innan man börjar öppna sig. Har haft förvärkar som har varit oregelbundna av och till i 4 dagar. Visserligen inte smärtsamma, mer mensvärk.

Bm konstaterade att livmodertappen var mjuk och att fingerblomman fick plats tror jag hon uttryckte sig som.....

Är i v.37+5

Nån som vet lite mer än jag???

• Svar på tråden Hur länge gick ni med mjuk livmodertapp innan förlossningen startade?
  • sancho

jag har ingen aning om det där med livmodertappen...men jag hade iaf förvärkar/sammandragningar i drygt en vecka innan förlossningen. Sen när det blev dags på riktigt blev det mycket ryggvärk och inget ont i magen. Så gick slemproppen också, men så är det inte för alla förstås. Det kan ske i vilken ordning som helst verkar det som!

• Sandra

Jag vill med veta :D ska till BM idag så ska be henne kolla mig då :)

• Magirl

Ja, det är så himla jobbigt att inte veta hur länge man ska behöva gå.....

Jag vill höra mer berättelser,så himla kul!!!

• Nettan 80

Jag hade det i nästan tre veckor (mjuk tapp), öppnade mig sedan 3 cm och gick så i två veckor med värkar innan det hände ngt.... Men det är såååå olika, behöver inte ta lika lång tid för dig, Lycka till!!!

Skam den som ger sig........ Theo 080718 & son nr 2 med bf 100116 Vilken lycka!!
  • Magirl

Tackar tackar...

Vi får väl se, man blir ju knäpp när man hör att den är mjuk plus att den är lite kortare än vad som kanske är vanligt...? 2-3 cm...

Mera, mera!!!!

• sancho

åh gud så jobbigt det lät nettan! det gjorde du bra :) jag hade totalt värkar i ett och ett halvt dygn ungefär, sen var killen ute! då var jag hemma i ca 16h med värkar innan jag åkte in. Slemproppen gick vid 11 på morgonen, jag åkte in vid 4. men som sagt så verkar det va så himla olika!

• Magirl

Någon mer som har haft mjuk livmodertapp en viss tid konstaterat innan fl?

• Nettan 80
    sancho skrev 2009-10-21 11:11:20 följande:
    åh gud så jobbigt det lät nettan! det gjorde du bra :) jag hade totalt värkar i ett och ett halvt dygn ungefär, sen var killen ute! då var jag hemma i ca 16h med värkar innan jag åkte in. Slemproppen gick vid 11 på morgonen, jag åkte in vid 4. men som sagt så verkar det va så himla olika!
    Ja fy f-n säger jag bara..... Men man klarar mer än vad man tror. Var faktiskt och pratade med förlossingen igår för att gå igenom allt som hände sist nu i förebyggande syfte till nästa och de bad om ursäkt (ja ni läser rätt) Trodde aldrig jag skulle få en ursäkt.
    Jag hade i två veckor värkar med 4 min mellanrum i 4 timmar, "paus" 5 timmar med pinvärkar för att sen få vanliga värkar igen osv., HELA TIDEN!! Och de vägrade hjälpa mig med värkstimulerande för "jag hade ju öppnat mig 3 cm själv och då kommer det snart hända ngt mer" som de sa...... När det sen var dags så vågade jag inte tro att det var sant så t om när jag hade krystvärkar så frågade jag om jag verkligen skulle föda, haha  

Men än en gång, det är såååå olika, så bara för att det tog lång tid för mig så behöver det inte ta det för ngn annan. Och kan säga, trots att det var kämpigt så sa jag redan efter 3 dagar att jag hade kunnat göra om det. Säger ganska mycket om hur mycket man orkar och klarar
    Skam den som ger sig........ Theo 080718 & son nr 2 med bf 100116 Vilken lycka!!
  • silvanus

min tapp var inte mogen förrän precis innan krystvärkarna började, bm på förlossningen fick trycka på den för att den skulle mogna och det gör ont kan jag säga

• Zarabella

Var på ultraljud och gynundersökning v. 35+6 och då konstaterade läkaren att tappen var 2 cm, mjuk och fingerblomman fick plats. Har BF imorgon och skulle gärna vilja att det satte igång om det inte vore för det att sambon är sjuk och riskerar att inte få vara med under förlossningen... :(

Svar på tråden Hur länge gick ni med mjuk livmodertapp innan förlossningen startade?