sancho skrev 2009-10-21 11:11:20 följande:
åh gud så jobbigt det lät nettan! det gjorde du bra :) jag hade totalt värkar i ett och ett halvt dygn ungefär, sen var killen ute! då var jag hemma i ca 16h med värkar innan jag åkte in. Slemproppen gick vid 11 på morgonen, jag åkte in vid 4. men som sagt så verkar det va så himla olika!
Ja fy f-n säger jag bara..... Men man klarar mer än vad man tror. Var faktiskt och pratade med förlossingen igår för att gå igenom allt som hände sist nu i förebyggande syfte till nästa och de bad om ursäkt (ja ni läser rätt) Trodde aldrig jag skulle få en ursäkt.
Jag hade i två veckor värkar med 4 min mellanrum i 4 timmar, "paus" 5 timmar med pinvärkar för att sen få vanliga värkar igen osv., HELA TIDEN!! Och de vägrade hjälpa mig med värkstimulerande för "jag hade ju öppnat mig 3 cm själv och då kommer det snart hända ngt mer" som de sa...... När det sen var dags så vågade jag inte tro att det var sant så t om när jag hade krystvärkar så frågade jag om jag verkligen skulle föda, haha
Men än en gång, det är såååå olika, så bara för att det tog lång tid för mig så behöver det inte ta det för ngn annan. Och kan säga, trots att det var kämpigt så sa jag redan efter 3 dagar att jag hade kunnat göra om det. Säger ganska mycket om hur mycket man orkar och klarar