symtom på reflux??
nån som kan hjälpa mig?
nån som kan hjälpa mig?
Ofta kräkningar....
ok,det har han inte..när jag beskrev hans symtom i en annan tråd så gav nå´n reflux som förslag,men skrev inga övriga symtom.
Ovilja att äta, hosta...
Om du googlar så hittar du en massa symptom....
Symtom på refluxsjukdom hos barn
Återkommande halsbränna är det vanligaste symtomet, vilket kan vara svårt att upptäcka hos mindre barn eftersom de inte alltid kan förklara vad de känner.
Vanliga kliniska tecken på refluxsjukdom hos små barn är oupphörlig gråt eller plötsliga gråtattacker, kräkningar, återkommande ljud som av "våta rapar" [6], sväljningssvårigheter, magont, dålig viktuppgång, sura uppstötningar samt andningssvårigheter [7].
Andra barn kan få symtom som liknar dem hos vuxna, som halsbränna, sura uppstötningar, kroniskt halsont, magont, svullnad och känsla av obehag från matstrupen [8].
Refluxsjukdom kan behandlas hos de flesta barn, och bör alltid diagnostiseras av läkare.
Källa:
www.nexium.nu/AZMagskolanTemplates/Page.aspx
Jag har 2 barn en son på snart 2½ år och en dotter på 4 månader. Min son fick sin reflux diagnoserad när han var 5,5 mån gammal. han hade svåra kräkningar och massor med uppstötningar "han svalde hela tiden fast han inte fått något i munnen" han gick upp bra i vikt trots refluxen. Han behandlades med Losec till han var 22 månader gamal
Min dotter på 4 månader har oxå reflux, än värre form än storebror. Hon har svåra kräkningar och går upp dåligt i vikt. Hon har även haft flera andningsuppehåll pga refluxen innan vi fick in mediicnnen på rätt dos. Hon började behandlas mot reflux när hon var 3 veckor gammal. jag såg täcken på reflux redan när hon var några timmar gammal.
Här är en tråd som vi med barns om har reflux pratar i. kolla in den och ställ gärna frågor om d vill veta mer
www.familjeliv.se/Forum-3-22/m47475352.html
Vad har din son för symtom?
är ju inte ens säker på vad det kan vara,men symtomen är heshet,andnöd,pipig och rosslig på morgonen och ovilja att äta annat än youghurt...är själv lite inne på astma.
Ring och boka en tid hos läkaren.....
jag har en tid i e.m...bara spanar lite efter andras erfarenheter