• Sarro

11 mån och slåss :( Tips?

Jag har en son på snart 11 månader som slåss :/ Han har gjort det nu ett tag (drygt 2 mån) och trodde i början att det va nått som skulle gå över om man sa till, men han håller fortfarande på. Han slår helt plötsligt när man har honom i famnen, när man ligger ner och han ligger/sitter brevid. Man kan ha hur roligt med honom somhelst och han är glad, men så slår han en helt plötsligt igen. Har försökt med allt tycker jag men inget funkar :S Så ni som har nå tips får mer än gärna ge mig dom.

• Svar på tråden 11 mån och slåss :( Tips?
  • Girlinthecity

För det första är det ju inget han gör i egenskap att skada. han förstår itne vad det innebär, han kan inte heller fullt ut kontrollera sina styrka eller förstå att det gör ont.

Vad innebär "försökt med allt"?

Markera nej, men visa istället hur han SKA göra. Det kommer att gå över.

• Schnooglewookiemush

Ignorera det helt, slåss han i er famn så sätt ner er honom på golvet. Säg ingenting, gör ingen stor sak av det.

• Sarro

Har sagt och visat att han istället ska klappa fint, men hittills har det inte hjälpt. Men det ska jag hålla på med tills han slutar och förstår. Har ignorerat, lagt ner honom om han vart i famnen mm men ska väl fortsätta med klappa fint grejjen.

Men tack för svar :)

• sol1

jag har haft så med min största och min minsta. jag har satt ner dem på golvet om jag haft dem i famnen eller om dem setat brevid flyttat mig en bit bort hållit dem i händerna och sagt nej det gör ont, även sagt att jag vill inte leka om du ska slå mig för det gör ont. sen har jag gått och gjort nåt annat städa eller vad som hellst. med den minsta fick jag göra så en vecka sen slutade hon den största var lite svårare han höll på ett par månader innan han slutade.
    men ge inte upp ditt barn kommer att sluta

• MajaMärta

Sarroh - känner igen mig med 15-månaders son! Ibland gör det så ont (när han nyper i skinnet eller drar mig i håret) så jag skrikit aj elle r nästan grinat och då blir han förtvivlad! Annars snarare taggad av min reaktion, men ändå vill jag ju säga nej...

• Sarro

Tack snälla för alla svar. Jag har också dagar jag inte vet vart jag ska ta vägen när han slåss så mycket. Men det känns bättre när man vet att andra också haft/har likadant och att dom har slutat med det. Ska verkligen ta alla knep för att prova. Och jag ska inte ge upp :) Lycka till med din son MajaMärta.

Svar på tråden 11 mån och slåss :( Tips?