• kissmekvick

Mögel?! hjälp mögeltest på internet?

Hej!
    Jag och sambon bor i lgh och i duschen har vi en fönsterbräda i trä. Den hinner aldrig torka eftersom den är i duschen och den har varit sprucken och äcklig sedan inflyttning för 3 år sedan. Har pratat med hyresvärden men de verkar inte göra mycket åt saken. Hon hade tydligen föreslagit min sambo att måla på fönsterbrädan?!

Tänkte att det måste finnas något mögeltest som man kan handla hem från internet. Har läst lite om det och verkar väldigt enkelt men jag hittar ingenstans man kan köpa dem på.
    Är det någon som vet???

• Svar på tråden Mögel?! hjälp mögeltest på internet?
  • Åsa Lund

Om det är ett fönster så borde den bytas mot en fönsterbänk av stenmaterial! Eller om det är en sorts hylla så ska den vara av metall...

• kissmekvick

jo, men det vet jag. Men det måste ju hyresvärden göra! Jag vill bara hitta test på internet så jag kan ge henne provsvaret i handen om det skulle vara något.

• livet leker
    kissmekvick skrev 2009-10-22 22:53:44 följande:
    jo, men det vet jag. Men det måste ju hyresvärden göra! Jag vill bara hitta test på internet så jag kan ge henne provsvaret i handen om det skulle vara något.
    Om du bor i hyresrätt tror jag att du kan ta dit anticimex för att göra mögelprov, det kan vi ialla fall i våran hyreslägenhet..
  • Åsa Lund

Fotografera den och maila till dem, en gång i veckan eller så tills de tröttnar och sätter dit nåt nytt?

Svar på tråden Mögel?! hjälp mögeltest på internet?