Nitor Back to black är bara skit!
Jag köpte ett par svarta jeans för ett tag sedan.. använde dom väl, tvättade typ 1 eller 2 gånger - sen var dom snabbt lite trista i färgen. Så jag investerade i en förpackning Nitor Back to black www.alfort.dk/templates/AC_commonPage.aspx för att få dom sådär snyggt, djupt svarta igen.
Fan va paff jag blev när jeansen absolut inte var svartare, men snudd på sämre efter produktens behandling (som innebar inte mindre än tre maskintvättar!). Besviken mailar jag till kundtjänst och berätta samt ber om en förklaring. De ber mig skicka jeansen till dom. Sure, visst kan jag väl det. Sagt och gjort.
Efter några dagar kom ett mail från deras produktchef med förklaringen att mina jeansen "inte var nog blekta". Hmm, nähä. Svart är väl svart, eller? Icke. Hon meddelar att hon färgat om jeansen och kommer att skicka tillbaka dom samma dag. Så idag kom dom! Kolsvarta igen Woho! Jag mailar och tackar för bra service och att jag är nöjd med färgen och frågar, såklart, hur hon gjorde detta. Svaret blir "jag färgade dom med vår vanliga flytande textilfärg."
Hoppsan hejsan, här erkänner vi att vår egen produkt är skit Spännande! Såååå, släng inte sjuttiofem spänn på denna värdelösa produkt. Köp riktig textilfärg istället! Rekommendationer från både mig själv och, ptja, dom också