• sarsparis

Nån som varit på Symässan i Göteborg nångång?

Såg i dagens GP att det är symässa i kviberg. Är det nån som varit där förrut?
    är ute efter nya tyger till barnkläder. Brukar det finnas bra utbud där till bra pris?

Nån som vet?

• Svar på tråden Nån som varit på Symässan i Göteborg nångång?
  • Stormorsan

Jag har varit flera gånger tidigare då den var i Exercishuset på Heden. Den har varit ganska liten förut men nu verkar det större och fler utställare.

Utställare är bl MG-Tyger och E-Slöjd som brukar ha en hel del (barn)trikåer.

Alla utställare, symaskinsagenturen.se/index.php/1288535

• LyckligtSlut

Låter lite kul! Jag är tyvärr sämst på att sy plus jag har inte grejer. Iofs skulle jag kunna köpa grejerna där?

• Stormorsan

För er som inte var iväg idag så finns chansen även i morgon. MG-Tyger hade väldigt mycket fina trikåstuvar, underbar randig- och enfärgad velour. E-slöjd hade som vanligt sina härliga randiga trikåtyger.

MG hade också mycket finribbad manchester i retromönster och färger, underbara till små västklänningar.

Montern som sålde sybehör var fullsmockad hela tiden.

Det var jättetrångt och varmt men väl värt besöket.

Jag spenderade ca 500 kr och köpte då en bit blå/vit döskalle trikå, en bit enfärgad muddväv. En storpack med symaskinsnålar, 8 st koner med overlocktråd (4 rosa och 4 vinröda) samt 9 rullar brodyrtråd i olika färger. Hade nog kunnat spendera lika mycket till men var nöjd ändå.

• sarsparis

Tack, hade tänkt mig dit i morrn och hoppas på att det finns nåt kvar då :)

Svar på tråden Nån som varit på Symässan i Göteborg nångång?