Fyraåring fick i sig handsprit.
www.aftonbladet.se/nyheter/article5993611.ab
www.aftonbladet.se/nyheter/article5993611.ab
Jag instämmer till fullo med dig ts!
Jag håller med, handsprit ska förvaras där småbarn själva inte kommer åt den.
Men seriöst, en fyraåring som äter grejer hur som helst...? Slutar de inte med det tvångsmässiga smakandet mycket tidigare än så? Jag kan förstå om personalen inte såg handspritens placering som ett problem, när det handlar om såpass stora barn. Men undantag finns ju alltid tydligen, så då är det bättre att ta det säkra före det osäkra. Nu har de lärt sig det.
"Mamman blev chockad när hon fick reda på det. Men självklart var hon lättad över att det inte var något allvarligt"
Eee, alltså 1,9 promille är ganska allvarligt! Det finns vuxna människor som skulle vara medvetslösa om fått i sig så mycket.
Men visst, tur att hon klara sig ändå!
Det är ju väldigt hög alkoholhalt så man behöver kanske inte få i sig så mycket men jag har hört vuxna människor berätta att de måste tvinga i sig alcogel för att inte kräkas, de måste "dricka förbi kräkreflexen" och fortsätta dricka trots att de kräkts för att få i sig alcogel så de blir berusade så det låter ju konstigt att en 4åring kunde få i sig tillräckligt mycket utan att kräkas och må dåligt. Men det är ju hemskt oavsett.
Frk Svår skrev 2009-10-21 15:58:57 följande:
Och allt pga denna hysteri som råder i vårt samhälle..
Finns ju inte en chans att det var handspriten som gjort henne full. Någon av förskolelärarna måste ha haft någon saftsmakande söt grogg någonstans i en flaska eller ett glas, och flickan hittade denna och drack. För att mörka sanningen hittade förskolan på detta med handspriten.
Vaddå förskollärare ska inte dricka vodka på arbetstid? Kom igen, det är Åbo vi snackar om...