Alternativ till ost på pizza? Snabb hjälp tack.
Läste någonstans att nån gjort något ost liknande av oatly havre grädde och???
Läste någonstans att nån gjort något ost liknande av oatly havre grädde och???
Det finns ju även hårdost gjord på soya. Jag minns att jag köpte det , då min grabb var mjölkallergiker när han var mindre
Förmodar att det är en mjölkfri variant du är ute efter...
Annamamma 83 skrev 2009-10-21 17:18:19 följande:
Man kan ju göra pizzan utan ost helt enkelt, blir gott ändå ifall man har mycket fyllning. Har haft kompisar som inte gillar ost och beställt pizza utan varje gång =)
Alternativt
Om du kanske har skinka på pizzan, så gör en skinkröra på den mjölkfria delen. det brukar jag ha på varma mackor.
jag blandar creme fraiche, strimlad skinka,purju och lite kryddor. Då blir de inte så torrt. mjölk fri creme fraiche har de säkert hos er...
Misstänker att du äter mjölkfri kost p g a misstänkt mjölkallergi hos ditt barn. Du ska i så fall inte ersätta ost med sojaprodukter (t ex sojaost) då barn med mjölkallergi lättare utvecklar även sojaallergi.
Vi brukar använda Oatly iMat eller ICA:s I love ECO havrebaserad matlagningsbas och ringla över pizzan. Funkar jättebra framför allt med ICA:s eftersom den är så mycket krämigare.
Annamamma 83 skrev 2009-10-21 18:37:44 följande:
Det finns inte mjölkfri creme fraiche, däremot laktosfri, skillnad mellan liv och död!