• Supersoniclove

Varför så riklig mens?

Jag testarlägge detta här.
    Min pojke är 4månader och min första mens kom 6v efter han föddes,men sen gjorde den ett uppehåll och kom inte förrens nu i Måndags med pytte lite men idag är det MASSOR och bindan fylls och man får byta tätt.

Är det normalt att man blöder rikligt sådär?

• Svar på tråden Varför så riklig mens?
  • Flickan och kråkan

Jag skulle tro att du inte hade mens 6 veckor efter förlossningen utan att det var avslag. Jättevanligt att få tillbaka en släng blodigt avslag ett par veckor efter att man trott att det upphört. Jag har fått det med båda barnen - sju veckor efter förlossningen båda gångerna, med första 3 dagar och med andra 6 dagar. Min första mens kom ett halvår efter förlossningen...och den var RIKLIG! Blödde mycket längre än jag brukar, nästan 2 veckor, och mycket mer mängdmässigt. Lång cykel sedan till mens nummer två - cirka 1½ månad - men normal mängd den gången. Vanligt oavsett .

• Supersoniclove
    Flickan och kråkan skrev 2009-10-21 19:38:03 följande:
    Jag skulle tro att du inte hade mens 6 veckor efter förlossningen utan att det var avslag. Jättevanligt att få tillbaka en släng blodigt avslag ett par veckor efter att man trott att det upphört. Jag har fått det med båda barnen - sju veckor efter förlossningen båda gångerna, med första 3 dagar och med andra 6 dagar. Min första mens kom ett halvår efter förlossningen...och den var RIKLIG! Blödde mycket längre än jag brukar, nästan 2 veckor, och mycket mer mängdmässigt. Lång cykel sedan till mens nummer två - cirka 1½ månad - men normal mängd den gången. Vanligt oavsett .
    Okej ja den gången då han va 6v va det inte så här rikligt iaf men nu får man som sagt byta binda tätt
  • Hanna36

Jag har blött HYSTERISKT mycket de första gångerna jag haft mens efter mina förlossningar. det har stabiliserat sig sen.

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Supersoniclove
    Hanna36 skrev 2009-10-21 22:51:55 följande:
    Jag har blött HYSTERISKT mycket de första gångerna jag haft mens efter mina förlossningar. det har stabiliserat sig sen.
    Vad skönt att höra.
    Fan ser ut som ett styckmord har skett inatt i sängen
    Blev o byta ALLT.
    Hoppas bara det avtar snart med såhär rikligt
  • Koffie

Japp - det händer rätt ofta att man får riklig mens efter man fött barn. varför vet de lärde inte riktigt. Ibland får man en normalare mens när man slutat amma - men ibland hänger den här häftigare mensen i även efteråt.
    Mitt tips är att köpa Cyklo-F, på apoteket. Det är receptfritt och banne mig Guds gåva till den rikligt blödande kvinnan!

• Supersoniclove
    Koffie skrev 2009-10-22 10:32:21 följande:
    Japp - det händer rätt ofta att man får riklig mens efter man fött barn. varför vet de lärde inte riktigt. Ibland får man en normalare mens när man slutat amma - men ibland hänger den här häftigare mensen i även efteråt.Mitt tips är att köpa Cyklo-F, på apoteket. Det är receptfritt och banne mig Guds gåva till den rikligt blödande kvinnan!
    Hur hjälper den?
  • Koffie

Den tillför tranexamsyra som gör att blodet liksom slutar rinna och att de små sår man har slutar blöda. När man ammar gör kroppen ett annat ämne som gör just att man blöder mycket längre än vanligt. Precis hur det funkar är det nog bättre att fråga på apoteket

• Supersoniclove
    Koffie skrev 2009-10-22 12:16:55 följande:
    Den tillför tranexamsyra som gör att blodet liksom slutar rinna och att de små sår man har slutar blöda. När man ammar gör kroppen ett annat ämne som gör just att man blöder mycket längre än vanligt. Precis hur det funkar är det nog bättre att fråga på apoteket
    Okej. Jag ammar inte heller
  • BejbyBoo

Min första mens höll i sig i TRE veckor och var i princip lika riklig hela tiden... Trodde jag skulle få blodbrist!

Men nästa gång var det som vanligt igen.
    Enligt vad jag förstår är det vanligt att det är rikligt den första gången/första gångerna.
    Älskade dotter, du får mig att vilja vara en bättre människa.
  • Supersoniclove
    BejbyBoo skrev 2009-10-22 15:41:12 följande:
    Min första mens höll i sig i TRE veckor och var i princip lika riklig hela tiden... Trodde jag skulle få blodbrist!
    Men nästa gång var det som vanligt igen.
    Enligt vad jag förstår är det vanligt att det är rikligt den första gången/första gångerna.
    Ja detta ser ju ut som man ska förblöda
    Riktigt äckligt
  • BejbyBoo
    Supersoniclove skrev 2009-10-22 16:14:02 följande:
    Ja detta ser ju ut som man ska förblöda Riktigt äckligt
    Japp, håller med!
    Älskade dotter, du får mig att vilja vara en bättre människa.
  • regnbågsbaby

Oj är det vad jag har o vänta? Men fy, jag väntar på min mens och hoppas den ska komma snart..sonen är 3 månader och jag ammar fortfarande. Det känns som att den ska komma hela tiden pga kraftig mensvärk som jag har i stort sett hela tiden. Och så lider jag av torra sköra slemhinnor.. blää..

♥Love och Stoffe ♥
Svar på tråden Varför så riklig mens?