• myrstacken

Ensamstående och vårdnadsbidrag samt plugga. Nägon här?

Finns det någon ensamstående förälder här som har fått vårdnadsbidrag och pluggat och på så sätt kunnat vara hemma längre med erat barn?

Eller har ni inte orkat det? Vet ju att kommer vara tufft att vara ensamstående.

• Svar på tråden Ensamstående och vårdnadsbidrag samt plugga. Nägon här?
  • Proletariatet

Jag!
    Jag tar vårdnadsbidrag, pluggar heltid på distans och är hemma heltid med båda barnen 1½ år och 3 år (är ensamstående).
    Det ÄR jobbigt emellanåt, som nu när vi är mitt uppe i en flytt också, det blir lite väl många järn i elden.
    Vi har också en hund som behöver få sina dagliga promenader och lite hjärngympa för att må bra. Men bra rutiner, som att båda barnen går och lägger sig vid sju, ger mig möjlighet att läsa och göra prov då.
    På dagarna läser jag också, och gör uppgifter, men brukar undvika proven just då eftersom jag blir så frustrerad om man ska försöka lösa ett bråk samtidigt
    Planering är ju A och O, att man tar fram och tinar maten dagen innan, sätter på potatisen i god tid och medan den kokar passar på att läsa några kapitel.
    Mina barn är ganska bra på att leka tillsammans, det underlättar enormt för mig.

Det finns ju även möjlighet att läsa på 50%, så känner man att det blir för tungt kan man ju dra ner tempot lite.
    Lycka till!

• Rebecca Lindmark

Hej!
    Jag pluggar också på distans och har vårdnadsbidraget. Jag har nyss blivit ensamstående..så jag hoppas på att det kommer gå bra! Man ska inte vara rädd för att be om hjälp av sina anhöriga ibland tycker jag.
    Lycka till!

• myrstacken

Futurum nobis est och Rebecca Lindmark s, vad pluggar ni till?

• Proletariatet

Jag studerar ekonomi på gymnasienivå, önskar mig ett jobb inom handeln

Svar på tråden Ensamstående och vårdnadsbidrag samt plugga. Nägon här?