• Förhoppningar

Finns det någon leverpastej som inte görs på gris?

Undrar om någon vet?

• Svar på tråden Finns det någon leverpastej som inte görs på gris?
  • Förhoppningar

Åh, finns det? Vilket märke? Vilken affär? Har letat i ICA affären hemma utan resultat...

• gaffsan

Scan har kycklingpastej ,

• gaffsan

Ring Scan och fråga vilken butik i ditt område som
    beställer dem

• Pokergirl

Finns även vegetarisk pastej, har för mig den heter Tartex och brukar stå vid hälsokost.

I väntans tider... pokergirl.blogg.se
  • Förhoppningar

Uppdaterar lite fakta:

Jag har varit i kontakt med Scan - de säljer inte längre någon kycklinglverepastej. Den togs ur sortiment i somras.

Däremot så säljer Ingelsta Kalkon en kalkonleverpastej. Eller ett par olika. En finmalen och en grovmalen.
    Eftersom det finns en Ingelsta Kalkon-butik i samma stad som jag jobbar, så kan jag köpa den där. Så nu har mitt problem löst sig.

Jag har inte tittat på City Gross hur deras sortiment er ut - och vad det är för märke på pastej som de har. Men tack för tipset. Jag får titta nästa gång jag är där - vilket inte är allt för ofta.

• nomina

som någon skrev, kyckling finns, dock hittar ja den inte så ofta längre. den går väl inte åt lika mycket som den vanliga.
    själv äter ja inte gris i någon form, men finns inte kyckling o jag e sugen på pastej så brukar ja köpa den vegetariska tatex. den e jättegod!

• UmmAlina

Det finns ju tonfiskpastej (Abba)

Sen finns det kyckling och tonfiskpastejer pa willys i sma konservburkar.

Ni som atit Tartex, hur smakar den?

• Förhoppningar

Jag har provat Tartex - inte min smak. Men min kollega är förtjust i den.

Svar på tråden Finns det någon leverpastej som inte görs på gris?