• Chardonnay74

Putmage trots intensiv träning

Jag har två barn, två och fyra år. Min mage "skadades" av graviditeterna och putar fortfarande ut ordentligt (jag får ofta frågan om jag är gravid) trots att jag tränar ca 4 ggr per vecka. Jag kör bl.a. pilates, bodybalance, spinning och tennis och har en vältränad och hyfsat slank kropp i övrigt. Men magen ger sig inte en centimeter! Någon annan som är i samma situation eller finns det någon som faktiskt har lyckats träna bort en svårhanterad putmage?

• Svar på tråden Putmage trots intensiv träning
  • spuff

Du har förmodligen delade magmuskler. Sök lite på det och typ Tuplermetoden, så får du tips på övningar. Du ska inte göra situps, det förvärrar.

• Chardonnay74

tack för tipset! Hm, jag har gjort en massa situps... Tror du att min mage, även om jag skulle börja träna på rätt sätt, är "körd" nu eftersom jag har tränat under lång tid på ett felaktigt vis??

• AnnelieTyresö

Nej, du kommer med all säkerhet se resultat direkt, om det är så att du har delade magmuskler, vilket det låter som.

Du kan även be att sjukvården syr ihop dem, om det är ett stort gap.

• spuff
    Chardonnay74 skrev 2009-10-21 22:34:37 följande:
    tack för tipset! Hm, jag har gjort en massa situps... Tror du att min mage, även om jag skulle börja träna på rätt sätt, är "körd" nu eftersom jag har tränat under lång tid på ett felaktigt vis??
    Nej, det tror jag inte, men det beror nog lite på hur stort glappet är. Om du ligger på rygg och böjer upp överkroppen försiktigt (inte magen), kan du känna med fingrarna vid naveln om du har ett mellanrum. Jag förklarar inte så bra, men om du googlar hittar du tips.

Jag gör dagligen såna där "tupler-övningar" och såg snabbt resultat, men om jag slarvar kommer putet tillbaks.
  • AnnelieTyresö

Hur går det ts?

• IsaCMoJs

HAr läst att många blivit hjälpta av att äta mindre kolhydrater också!!
    Typ LCHF

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
Svar på tråden Putmage trots intensiv träning