Örontermometer?
Har en dotter på 1½ år som är helt omöjlig att kolla febern på (vi har en stjärttermometer). Så jag funderar på att införskaffa en örontermometer, är det någon som har tips på en bra, prisvärd sådan?
Har en dotter på 1½ år som är helt omöjlig att kolla febern på (vi har en stjärttermometer). Så jag funderar på att införskaffa en örontermometer, är det någon som har tips på en bra, prisvärd sådan?
Åh, köp en sådan!
Det var det bästa köpet vi någonsin gjort! Är hur lätt som helst att ta tempen på barna nu samt så tycker de det är kul!
Kan dessvärre inte tipsa om nån billig, prisvärd sådan då det är nåt år sedan vi köpte vår. Vi har en braun, termoscan, tror jag den heter!
Kolla teknikmagasinet eller Clas Ohlson, där brukar det ju finnas diverse teknikprylar till lägre priser!
Lycka till med inköpet
Vi föräldrar testar febertermometrar i senaste numret. Bäst restultat fick givetvis den dyraste örontermometern, men jag har i alla fall köpt en sådan idag. Braun. Säljs även på apotektet, men den var billigare på teknikmagasinet. (549 kr). Väldigt liten och nätt. Är jättenöjd.
Lycka till!!
min bm sa att den bästa termometern är den som man använder i stjärten. Den som man tar temperaturen i örat ger inte den riktiga temperaturen pga olika hinnor i örat det är va min bm sa. Jag ville gärna ett sådan men nu får det bli en vanlig stjärttermometer.
Å vad kul, att jag fått svar! (Det är premiär för mig här på familjeliv!)
Tack för tipsen! Att stjärttermometern är den mest tillförlitliga kan jag säkert tro, men med tanke på hur arg/ledsen min dotter blir när man ska ta febern på henne så är jag beredd att förbise detta faktum. Det är ju nog synd om henne som det är, när hon har feber alltså!
Vi har en barun örontemp hemma här. Den kostar upp till 700 kr och kan vara svår att få rätt temp. Ibland lite svår att sätta rätt. Men et värdigt + för dom bebisar som inte gillar att man tar temp i rumpan. Man får trixa lite och sen lär man sig. Läser man hur man ska göra, är det heller inga problem.
*lycka till*
Vi är nu nöjda.. dessvärre var det svårare när sonen var mindre.
vi köpte en termoscan, men tyvärr är vi inte så nöjda. Om den hade gått att kalibrera så vore det en sak, ken trots att den alltid visar för låg temperatur, så visar den inte samma offset, dvs. det är inte så enklet att man bara kan lägga till 0,5 grader, för det verkar som om den visar olika mycket för lågt olika gånger. Tyvärr inte värt pengarna, efter som vi alltid måste kontrollmäta med ändtarmstemperatur
ps FEL brauns från apoteket köpte vi...