• leksi

Hur länge kan en 2,5 månaders sitta i babyskyddet (maxi cosi)?

Ska flyga till Köpenhamn imorgon kväll och vara där över helgen. Vi funderar på att inte ta med liggdelen till vagnen utan endast bilstolen och chassit där vi kan fästa bilstolen.

Vi har så mkt packning o liggdelen tar så stor plats + att jag inte vill att den går sönder på flyget...

Ngn som vet hur länge dom kan sitta i maxi cosin utan att det är farligt för ryggen??

Ska inte ut o springa på stan hela dagarna utan hälsa på farmor o farfar så vi är mkt inne oxå...

• Svar på tråden Hur länge kan en 2,5 månaders sitta i babyskyddet (maxi cosi)?
  • thowida

på BVC sa det till mig att barnet protesterar när de inte vill sitta längre.. Vår dotter har suttit 3-4 timmar i babyskyddet utan problem. Vi har en acta graco med det ska ju inte spela någon roll.

• Frau BH

vi har haft vår tjej i bilstolen längre tider, t ex har vi tagit hela bilstolen in i butiker/IKEA och satt den i en kundvagn. Funkar kanon - de säger till när de vill upp.

• Svimpe

Vi hade vår son sittandes i ett babyskydd hela vägen från Linköping till Malmö och tillbaka i just den åldern. Han sov nästan hela vägen och det gick jättebra.

• Frau BH

Vi har bilat fram och tillbaka till Danmark några gånger sen vår tjej var 6 veckor, och åkte på bilsemester i Dk i somras. Nemas problemas!

• Mamman till två

Vi har också haft vår dotter i babyskyddet längre perioder, bl.a. på långresor & när hon sovit, nu i efterhand har jag dock läst att de inte ska sitta mer än 1 timme utan att vara uppe & få "sträcka på sig"...
    man brukar ju dock plocka upp de små & ge mat & gulla med dem ganska ofta endå...

Svar på tråden Hur länge kan en 2,5 månaders sitta i babyskyddet (maxi cosi)?