• Lilaa

Present till pojke som fyller 6 år. Vad gillar era pojkar?

Mitt dotter är bjuden på 6 års kalas hos en pojke men vad köper vi för present? Vad gillar era pojkar? Det får inte vara för dyrt heller.

• Svar på tråden Present till pojke som fyller 6 år. Vad gillar era pojkar?
  • 071001

Brorsans pojke ville alltid ha lego. Gärna byggsatser. Även Bionicles.

• Mirva

Om din dotter är i samma ålder år det väl bara att köpa det hon själv gillar till födelsedagsbarnet.

• mamma2kids

lego
    pysselgrejor
    filmer

• Lilaa
    Mirva skrev 2009-10-22 10:06:57 följande:
    Om din dotter är i samma ålder år det väl bara att köpa det hon själv gillar till födelsedagsbarnet.
    Jag vet inte om de gillar samma sak. Min dotter är mer inne på dockor, godsedjur, pyssel, rita och polly pocket. Men jag funderar på spel eller nån bok kanske men ville ha lite mer tips och ideer. Leogo verkar ju poppis
  • 071001

Spel och böcker tycker jag alltid är bra.

• emejo128

Lego är den stora favoriten. Och att pyssla. Det finns ju många färdiga pysselsatser - gör egna studsbollar, sy, gjuta gipssaker o.s.v. Min pojke älskar sådana.

• Tvåbarnsmorsan

Min son är 7 år och han gillar:

Lego
    Transformers
    Star Wars
    Filmer
    Spel
  • Mirva
    Lilaa skrev 2009-10-22 11:53:21 följande:
    Jag vet inte om de gillar samma sak. Min dotter är mer inne på dockor, godsedjur, pyssel, rita och polly pocket. Men jag funderar på spel eller nån bok kanske men ville ha lite mer tips och ideer. Leogo verkar ju poppis
    Fast killen kanske gillar just det din dotter gillar? Fråga föräldrarna/föräldern vet'ja!
  • Lilaa
    Mirva skrev 2009-10-22 17:36:48 följande:
    Fast killen kanske gillar just det din dotter gillar? Fråga föräldrarna/föräldern vet'ja!
    Ja men jag känner inte dem. Detta är en helt ny grupp barn men jag ska till leksaksaffären på Lördag och kolla lite.
  • ImseVimsig

Jag har två killar och de är helt olika.

En pysselkille och en monsterkille... så antingen köper du något "neutralt" (ficklampa, roliga pennor) eller så kollar du vad han gillar.

Imse

• Mirva
    Lilaa skrev 2009-10-22 22:59:23 följande:
    Ja men jag känner inte dem. Detta är en helt ny grupp barn men jag ska till leksaksaffären på Lördag och kolla lite.
    Bra färgpennor och papper går nog alltid hem. Lycka till vad du än väljer!
  • princess of woolfs

På min sexårings skola har de börjat med små gubbar som jag tror kallas googoos (?) som de har i små påsar, typ kulpåsar, o sen spelar med på rasterna. Inte så dyra heller tror jag, om det nu är så att ni inte känner barnet i fråga så speciellt väl. Men det här kanske är ett lokalt fenomen?

• Lilaa

Tack för era tips. Idag träffade jag mamman och hon sa att han gillar allt möjligt. Så får se vad det blir.

Svar på tråden Present till pojke som fyller 6 år. Vad gillar era pojkar?