• Suzzie

tvätta åkpåse

Spinner vidare på "tvätta barnvagnskläder"-tråden (hade inte alls tänkt på det). Tycker ni att man ska tvätta även åkpåsen till vagnen?

• Svar på tråden tvätta åkpåse
  • jippy

Jag har tänkt att tvätta allt (som går) innan bebisen använder det. 

• Suzzie

Ja det kan ju förstås aldrig skada, får bli dagens projekt helt enkelt :)

• jippy

När har du BF? Jag har exakt en månad kvar! {#lang_emotions_smile}
    Ska också tvätta idag. Har köpt oparfymerat tvättmedel till bebbens grejer.

• Suzzie

Jag hade BF i tisdags så allt annat är redan tvättat och fixat, men åkpåsen hade jag inte haft en tanke på. Orkade dock bara vädra ur den för nu är det riktigt tungt och måste gå till den gemensamma tvättstugan för att tvätta... Hoppas du hade en mysig dag, är ju så gosigt att pyssla med bebisgrejerna ;)

• sophieh

Måste man tvätta allting, även de som inte har någon direkt kontakt med barnet? Som ja, åkpåse (den ligger dom ju med kläder på sig i) och barnvagnsklädseln, den har dom ju ingen kontakt med heller i och med att de har kläder på sig.

• jippy
    Suzzie skrev 2009-10-24 10:31:58 följande:
    Jag hade BF i tisdags så allt annat är redan tvättat och fixat, men åkpåsen hade jag inte haft en tanke på. Orkade dock bara vädra ur den för nu är det riktigt tungt och måste gå till den gemensamma tvättstugan för att tvätta... Hoppas du hade en mysig dag, är ju så gosigt att pyssla med bebisgrejerna ;)
    Oj! Då är det ju dags när som helst! Vad kul. Lycka till! {#lang_emotions_smile} 
  • Suzzie

Tack så mycket!

Angående vad man behöver tvätta så har jag ingen aning, känns ju som kläderna egentligen borde räcka men när jag ändå är hemma och inte gör nåt särskilt så tänkte jag att jag lika gärna kunde tvätta åkpåsen också, och överdraget till amningskudden och gosdjur och såna saker...

Tror inte det finns några rekomendationer på den här fronten, allt jag vet om saken har jag läst här på familjeliv så det är ju inte direkt vetenskapligt...

• Verkligen

Jag kommer inte tvätta åkpåsen. Har inte ens tvättat kläderna. Tänker som så att om bebisen reagerar på kläderna så tvättar jag upp allt då i såna fall. Annars får det vara.

♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
Svar på tråden tvätta åkpåse