Torsk - hur länge?
Mitt barn har fått torsk, massor i hela munnen. Nu har även mina bröst smittats. Om jag inte behandlar, hur lång tid kan jag vänta mig att det tar för torsken att försvinna?
Mitt barn har fått torsk, massor i hela munnen. Nu har även mina bröst smittats. Om jag inte behandlar, hur lång tid kan jag vänta mig att det tar för torsken att försvinna?
Varför ska du inte behandla eller är det felskrivet?
Det står på de flesta ställen på ätet att torsk läker ut av sig själv och inte behöver behandlas, men jag undrar om det kan vara läge att skynda på läkningen mha läkemedel.
Hej hej, min lilla flicka hade torsk på insidan av kinderna och jag fick ett lila medel (kom nu inte på vad det heter) Men med det skulle jag ta en tops och pensla med både i hennes mun samt på mina bröstvårtor, torsken försvann fort. Nu penslar jag med wishyvatten. Som sagt torsken (svampen) kan ju gå hela vägen ner i tarmen så pga av det så kan barnet vara mera kinkigt och svamp kan barnet få i de nedre regionerna eftersom det paserar ut med avföringen, så om det är mycket torsk så tycker jag att du ska prata med de på bvc och få behandling. Ps tänk då på att koka alla nappar.
Vet inte hur lång tid det tar att det försvinner om man inte behandlar.
Lycka till
Vichyvatten eller bikarbonat blandat med vatten är som skrivet här ovanför bra receptfria medel mot torsk.
Tack, testat vichyvatten. Ska köpa det där lila medlet, var på BVC idag och fick det rekommenderat, hjälper inte det inom två veckor blir det något receptbelagt.