• VBS

Spöregn och vi måste GÅ med barnvagnen till dagis ca 20min. Hur skydda barnet+vagn mot det mesta regnet?

Oj blev lite lång rubrik där. Detta är kanske en skitkonstig fråga men eftersom det är mitt första barn och min första regniga höst när vi måste promenera till dagis som ligger ca 20 min så vet jag inte riktigt vad som är korrekt.
    Räcker det att klä vagnen med nått regnskydd sen klä på regnkläder över overallen typ?
    Eller hur gör ni?

Haha fan känner mig obota korkad men jag funderar faktiskt på detta I-landsproblem...=//

• Svar på tråden Spöregn och vi måste GÅ med barnvagnen till dagis ca 20min. Hur skydda barnet+vagn mot det mesta regnet?
  • parvati

Regnskydd över barnvagnen.
    Jag förstår inte riktigt är det en liten bebis som ska till öppna förskolan eller har du ett barn som går på dagis?
    Om det är en bebis så lyfte jag in barnet så snabbt som nöjligt nu när han är 1,5 har han galonbyxor och regnjacka.

• Neko

Ska barnet vara ute i regnet så regnkläder + regnskydd. Ska barnet bara vara i vagnen tills det kommer in så sätter jag någon extra varm filt och så regnskydd.

• Stargirl

Regsnkydd över barnvagnen räcker ju. Om det verkligen öser ner skulle jag ha på barnet en lite vattenavisande jacka så när man måste öppna regnskyddet av ngn anledning så blir barnet inte fuktigt. Vårat regnskydd täcker hela vagnen och har inget öppet hål och den är oså helt vattentät så det räcker.

• buffybus

regnskydd såklart det skulle jag tagit..!!! och givetvis fullt påklädd som barnet skulle ha varit annars.!!

André -08 & Emma -09
Svar på tråden Spöregn och vi måste GÅ med barnvagnen till dagis ca 20min. Hur skydda barnet+vagn mot det mesta regnet?