• Mammamu777

    Jag tänker banta med laxermedel!

    Hej!
    Jag tänker försöka mig på en metod för att gå ner i vikt som är att dricka ett thailändskt the gjort av örter som är laxerande. Det heter Slimming herb. Kan det verkligen funka? I så fall HUR funkar det? Är det att maten åker igenom kroppen så snabbt att man inte tar upp så mycket näring eller?
    Någon som har erfarenhet om det funkar?

    Oooops.. måste sluta... måste rusa till toan....

  • Svar på tråden Jag tänker banta med laxermedel!
  • lunkentuss

    näringen tas upp, men inte vätskan -så du blir bara uttorkad... tyvärr...

  • kath

    Tror inte det är så bra. Hur ska kroppen hinna ta upp några näringsämnen?

  • Fyrbarnsmorsa

    Aldrig hört talas om men det låter verkligen inte bra.Varför börja med något sånt?Måste ju finnas något bättre nyttigare sätt att gå ner i vikt.

  • Amazina

    Att banta med laxermedel kan vara farligt. Långvarigt användande av laxermedel som man inte behöver kan förstöra tarmen. Den lägger helt enkelt av och sedan blir du förstoppad för resten av livet... Det finns bättre sätt att gå ner i vikt. Typ träning och bra kost t ex

  • Blå Flygare

    Ricinolja funkar på samma sätt, och alla andra laxerande med. Och ja, det funkar för att kroppen inte tar upp näringen. Inte bara kallorierna sm försvinner ut, även alla vitaminer etc. Knappast smart. Men det är det väl aldrig när det kommer till "tappa-vikt"-industrin. Suck.

  • lunkentuss
    Blå Flygare skrev 2009-10-22 13:40:04 följande:
    Ricinolja funkar på samma sätt, och alla andra laxerande med. Och ja, det funkar för att kroppen inte tar upp näringen. Inte bara kallorierna sm försvinner ut, även alla vitaminer etc. Knappast smart. Men det är det väl aldrig när det kommer till "tappa-vikt"-industrin. Suck.
    nej, det funkar inte!!

    vard.vgregion.se/sv/Teman1/Barn-och-Foraldrar/Sjukvardsradgivningen/&ChapId=25483
  • Blå Flygare
    himmelsflickan skrev 2009-10-22 13:43:13 följande:
    Blå Flygare skrev 2009-10-22 13:40:04 följande: nej, det funkar inte!! vard.vgregion.se/sv/Teman1/Barn-och-Foraldrar...
    Tack för att du rättade mig

    Hade fått för mig att det funkade eftersom det är så pass populärt. Fast det räcker ju med att vågen visar neråt för att något ska bli populärt.
  • lunkentuss
    Blå Flygare skrev 2009-10-22 13:44:45 följande:
    Tack för att du rättade mig Hade fått för mig att det funkade eftersom det är så pass populärt. Fast det räcker ju med att vågen visar neråt för att något ska bli populärt.
    jag glömde glad smiley, så är inte sur som det kanske "lät" som
Svar på tråden Jag tänker banta med laxermedel!