• Ninna87

Hand och fot avgjutning

Hej

Någon som vet vart man kan köpa hand och fot avgjutning? Där barnets hand och fot sitter på en tavla inte en sån som man trycker ner handen och foten så de blir avtryck.

• Svar på tråden Hand och fot avgjutning
  • Hallonmun

Man kan göra själv om man vill. Gör trolldeg och gör avtrycket, och sen fyller man det med gips så har man handen/foten i avtryck.

• Freja och Alvin

jysk brukar ha de tror typ 79 kr..

• Anne69
    Hallonmun skrev 2009-10-22 14:16:14 följande:
    annars finns tex www.lifestone.com/
    Måste bara säga att detta är en fantastisk grej! Vi har gjort avgjutning i glas (kristall) och det är ngt alldeles extra. Dyrt är det men absolut ett minne för livet. Just nu ångrar jag bara att vi aldrig gjorde den till vårt äldsta barn........
  • Hemlighet

Jag gjorde ett avtryck på min dotters fot och hand i dag.
    Jag gjorde i ordning trolldeg, la det i ett lock i lagom stl. Gjorde upphöjda kanter runt hela.
    Sen tog jag dotterns hand(rekomenderar handen först då den är svårast att få till) och tröck ner i degen. Och sen foten.
    Hällde på gipset och volá så får man en "tavla" med utstående hand och fot
    Har en innan som är jätte fin

• Ninna87

Någon mer som vet någon sida där det finns?

• thol

Hen Nina 87

Snälla gå inn på www.littlestar.se och kolla de har allt du behöv och tavla bli jätte fint.
    Mvh
    Thol

• elisch

Panduro har ett komplett paket med ALLT som behövs för att göra gipsavtryck på små bebis händer och fötter. det kostar 209 kr men då ingår förutom gips och deg även ramar, färger och penslar för att måla ramarna med. Suveränt!

Svar på tråden Hand och fot avgjutning