• Tingeling83

Urinvägsinfektion som gått upp i njurarna?!!

en fråga!!

Kom till sjukan igår hade SVIN ont i sidan av ryggen , jag misstänkte UVI . för märker de aldri förän då , dumt nog!

Jag åkte in o hade UVI o fick medicin ... feber igår 38,1 grader.

Tagit medicin 2 dagar nu , ska ta 3 piller om dagen i 5 dagar.

Men har SJUKT ont ännu , sidan av ryggen & febern är upp i 39 grader nu (tog den nyss) .

Ska de va så???!!

Hade njurbäcksinflammation me min son , men FLERA år sen , o ingen feber, gick över på 2 dagar som tur va för de va mera ont än denna ggn men men.

De tog sänkan med igår o den visa normalt.

Men kan fan inte göra ngt , gör såå ont va man än gör för är en isittande smärta vid njurarna om ni förstår.

Tips??!! För slippa detta??!! ska åka bil 3 timmar ikväll med :s

Jag dricker mkt vatten , citronvatten & tranbärsdryck som läkaren sa ska förebygga lite.....

Men inget hjälper , tagit värktabletter, massage, värmedyna!!

• Svar på tråden Urinvägsinfektion som gått upp i njurarna?!!
  • Repro

Åk inte bil i tre timmar om du är så sjuk. Vila. Var rädd om dig. Och ta det lugnt med smärtstillande, jag har t.ex. för mig att jag var förbjuden att ta Treo Comp när jag hade det här eländet för länge sen.

• Tingeling83
    Repro skrev 2009-10-22 16:12:31 följande:
    Åk inte bil i tre timmar om du är så sjuk. Vila. Var rädd om dig. Och ta det lugnt med smärtstillande, jag har t.ex. för mig att jag var förbjuden att ta Treo Comp när jag hade det här eländet för länge sen.
    Ok , testa ringa min läkare fråga men hon svara ej .. Typiskt nog!!! Jag tagit en ipren iofs bara , hjälper kankse ej men men får ner febern kanske ?!!!

Ja måste åka iväg , pausa ofta ... jag & min man ska till hans familj !!!
  • Alorna

Har haft samma som du, ena njuren höll på att spricka så jag hade tur som kom in till sjukhuset i tid.
    För mig hjälpte det med medicin och värktabletter (2st 500mg alvedon och 2st ipren 3 ggr om dagen) samt tranbärskapslar som man kan köpa i hälsokostaffär. Värme tyckte jag bara gjorde saken värre.
    Har inga direkta råd att komma med tyvärr :(

• Tingeling83
    Alorna skrev 2009-10-22 16:14:33 följande:
    Har haft samma som du, ena njuren höll på att spricka så jag hade tur som kom in till sjukhuset i tid.För mig hjälpte det med medicin och värktabletter (2st 500mg alvedon och 2st ipren 3 ggr om dagen) samt tranbärskapslar som man kan köpa i hälsokostaffär. Värme tyckte jag bara gjorde saken värre.Har inga direkta råd att komma med tyvärr :(
    tack ändå ... OJ då .. stackare ....
  • Alorna

Men har du bara tagit en ipren så tycker jag du ska ta iaf 2 st alvedon så ska du se att värken kommer mildras och febern ge med sig.

• Tingeling83
    Alorna skrev 2009-10-22 16:19:35 följande:
    Men har du bara tagit en ipren så tycker jag du ska ta iaf 2 st alvedon så ska du se att värken kommer mildras och febern ge med sig.
    tack ska du ha ska ta de genast;)
  • Tingeling83
    Alorna skrev 2009-10-22 16:19:35 följande:
    tack ska du ha ska ta de genast;)
Svar på tråden Urinvägsinfektion som gått upp i njurarna?!!